اخبار لوازم خانگی

وعده ای که بازار لوازم خانگی را راکد کرد

ال کا ایران : شیراز- وعده وام خرید لوازم خانگی، بازار این محصولات را آنچنان راکد نگه داشته که در شیراز چندین واحد ورشکسته و یا تعطیل شده اند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی یکی از بازارهای مهمی است که مردم همواره به آن توجه و سر و کار دارند، این بازار که مملو از اجناس داخلی و خارجی است در سالهای اخیر آنچنان با قیمتهای نجومی برندهای معتبر مواجه بوده که مردم را برای تهیه مایحتاج خود دچار مشکل و خیلی ها را از خرید بخشی از لوازم مورد نیاز خود منصرف کرده است.

سال گذشته بدلیل رکود در بازار، دولت خواست با تزریق وام خرید خودرو و خرید لوازم خانگی ایرانی وضعیت رکود این دو بازار را بهبود بخشد، وام خرید خودرو اعطا شد ولی در بازار لوازم خانگی که بدنه آن را مردم و بازاریان تشکیل می دهند این قول به گفته بازاریان شیرازبه مرحله اجرا نرسیده تا رکودی که دامن این بازار را گرفته بود بیشتر شود.  

مردم که چشم انتظار وامی برای خرید کالای ایرانی بودند همچنان از خرید دست نگه داشته اند و بازار لوازم خانگی دچار رکود شدیدتری شد.

این انصراف مردم از خرید و در عین حال مشکل قاچاق کالا باعث شد در شیرازی تعدادی از واحدهای لوازم خانگی تعطیل یا ورشکسته شوند.

در این رابطه رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی شیراز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا وضعیت کالا قاچاق حل نشود بازار فروش لوازم خانگی همچنان دارای رکود است و حل مشکل کالا قاچاق نیازمند زیرساخت مناسب است.

وعده وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا ایرانی که قرار بود به مردم بدهند،  باعث تعطیلی سه واحد صنفی و ورشکستگی هشت واحد صنفی دیگر در شیراز شد علی شیرازی تاکید کرد: برای حل مشکل کالا قاچاق دو راه حل مناسب است اول اینکه تمام کالای وارداتی لب مرز کنترل شود و از همان ابتدا جلو ورود کالا قاچاق گرفته شود و دوم اینکه قیمت کالا قاچاق و شرکتی این همه تفاوت نداشته باشد تا جایی که قیمت جنس شرکتی ۱۰۰درصد گرانتر از کالا قاچاق است.

وی ادامه داد: مثلا قیمت تلویزیون ال ای دی ۴۸اینچ یک برند خارجی قاچاق در بازار یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است در صورتی که قیمت شرکتی همین برند با تفاوت داشتن کارت گارانتی در بازار سه میلیون و۲۰۰هزار تومان بفروش میرسد.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی شیراز عنوان کرد: اخیرا مسئولان استانداری، تعزیرات و اتاق بازرگانی قول مساعد دادند که مشکل کالا قاچاق را حل کنند.

شیرازی تشریح کرد:وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا ایرانی که قرار بود به مردم بدهند و هنوز ندادند نیز دلیل مضاعفی بر رکود بازار لوازم خانگی بود و این رکود در شهر شیراز باعث تعطیلی سه واحد صنفی و ورشکستگی هشت واحد صنفی دیگر شد.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی متذکر شد: بزرگترین بازو و کمک دولت بازار است، در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است بازار کالا ایرانی را حمایت عملی کنید که از این رکود خارج شود.

نظر شما چیست؟