اخبار لوازم خانگی

کالای قاچاق در کرمانشاه محدود می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به طرح مبارزه با قاچاق کالا که از ابتدای مهرماه آغاز شده، گفت: در این طرح لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی در اولویت نظارت است.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، داریوش جودکی با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا  از اول مهرماه در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شده، اظهار کرد: در اجرای این طرح 150 نفر در قالب اکیپ‌های چند نفره نظارت بر بازار را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه گاهی این اکیپ‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مثال در حوزه کالاهای آرایشی و بهداشتی سایر دستگاه‌ها مانند معاونت غذا و دارو، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس آگاهی، اتاق اصناف و اتحادیه ها و ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان مشارکت دارند.

به گفته این مسئول، در حوزه کالاهای آرایشی و بهداشتی اولویت نظارت‌ها در محدوده بازار اسلامی و همچنین عرضه کنندگان کالاهای آرایشی و بهداشتی متفرقه در سطح بازار است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه معقتد است، در بررسی‌های که از بازار کالاهای آرایشی و بهداشتی انجام شده حدود 10 درصد کالاهای بازار را اجناس قاچاق تشکیل می‌دهد.

جودکی تاکید کرد: در حوزه لوازم خانگی نیز حدود 10 درصد کالای قاچاق را داریم و در این بخش نیز نظارت‌ها اعمال می‌شود و مشابه همین نظارت‌ها را نیز بر کالاهای حوزه تجهیزات پزشکی داریم.

وی در خصوص شیوه برخورد با کالاهای قاچاق نیز تاکید کرد: ابتدا به واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی می‌کنیم چون نمی‌خواهیم این واحدها نیز ضرر کنند و سپس جمع‌آوری، ضبط کالا و جریمه نقدی را داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه جریمه‌ها بسته به نوع تخلف یک تا چند برابر ارزش کالا خواهد بود، اظهار کرد: میزان جریمه برای کالاهای مجاز مانند لوازم خانگی و صوتی تصویری یک تا دو برابر، برای کالاهای مجاز مشروط مانند لوازم آرایشی و بهداشتی یک تا سه برابر و برای کالاهای یارانه‌دار دو تا چهار برابر است.

به گفته این مسئول، اجرای این طرح تاکنون موثر بوده و همچنان نیز تا برخورد کامل با قاچاق کالا در کرمانشاه ادامه خواهد داشت و مرحله به مرحله برای همه کالاها اجرا خواهد شد.

جودکی به مردم قول داد، با اجرای این طرح در آینده نه چندان دور قاچاق کالا در کرمانشاه مهار و محدود شود.

وی از همکاری خوب خود اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف نیز یاد کرد و ادامه داد: ما به همکاری خود مردم هم نیاز داریم و مردم باید کالاهایی بخرند که برچسب و کد رهگیری داشته باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه عنوان کرد: این طرح در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود.

نظر شما چیست؟