اخبار لوازم خانگی

اجرای طرح برخورد با واردکنندگان لوازم خانگی قاچاق در البرز

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی‌ کرج‌ گفت: با توزیع لوازم خانگی بدون گارانتی نمی‌توان مقابله کرد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، «حسین غلامرضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در همه جای دنیا خدمات پس از فروش و گارانتی نهادینه شده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگانی‌که برندهای شناخته شده‌ای دارند در مقابل کالاهای مشکل داری که به بازار عرضه می‌کنند احساس مسئولیت کرده و نسبت به برطرف کردن خرابی و یا تعویض آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی‌ کرج‌ اضافه‌ کرد: بسیاری از کالاهایی‌که از مبادی رسمی و یا به‌صورت قاچاق به‌کشور وارد می‌شوند گارانتی نداشته و اگر هم داشته باشند اغلب نامعتبر و تقلبی است.ژ

غلامرضایی با بیان این‌که مقابله با واردات کالای فاقد گارانتی ممکن نیست، افزود: واقعیت این است نمی‌توان جلوی واردات کالاهای فاقد گارانتی را به طور کامل گرفت از همین‌رو به مردم توصیه می‌شود برای خرید لوازم مورد نیاز خود حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند و در قبال خرید کالا از فروشنده بخواهند در فاکتور نام گارانتی و شرکت سازنده را درج کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح برخورد با واردکنندگان و فروشندگان کالای قاچاق اشاره کرد و توضیح داد: ورود کالای قاچاق به کشور تولید داخلی را فلج می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی‌ کرج‌ تصریح‌ کرد: اگر از واردات کالای قاچاق جلوگیری شود، بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال دوباره به چرخه تولید بازمی‌گردند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه با مسئولان شهری و مدیران دستگاه‌های مختلف استان برگزار کردیم تا مبادی قاچاق استان مسدود شود.

وی یادآور شد: باید فرهنگ استفاده نکردن از کالای قاچاق در کشور نهادینه شود که در این امر تبلیغات و اطلاع‌رسانی رسانه‌های گروهی تأثیر بسزایی دارد.

نظر شما چیست؟