اخبار لوازم خانگی

با همکاری اتحادیه ها و اصناف بستر عرضه کالاهای قاچاق را حذف می کنیم

ال کا ایران : مبارزه با قاچاق کالا از مبداء تا مقصد و در سه فاز ورود کالا، انتقال و همچنین توزیع در سطح بازار با جدیت پیگیری می شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی اکبر پوراحمدنژاد در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: در نیمه نخست امسال میزان کشفیات کالای قاچاق در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ برابر شده است.

وی افزود : در فاز اول تلاش می کنیم با همکاری نهادهای مسئول به ویژه گمرک و بازارچه های مرزی و همچنین ساماندهی تعرفه های واردات کالاها انگیزه و بستر ورود غیرقانونی کالاها را کاهش دهیم و به صفر برسانیم.

پوراحمدنژاد گفت : در مبارزه با انتقال کالا در داخل کشور و جابجایی آن هم تلاش می کنیم با همکاری مسئولان ناوگان های عمومی، نظارت بر جابجایی کانون ها دقیق تر باشد تا برخی بسترهای احتمالی برای انتقال کالای قاچاق به ویژه به مقصد تهران به عنوان مقصد کالاهای قاچاق محدود شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: در سطح عرضه هم تلاش می کنیم با همکاری اتحادیه ها و اصناف و بازرسان آنها بستر عرضه کالاهای قاچاق حذف شود و طرح جمع آوری کالای قاچاق از سطح بازار و ساماندهی کالاهای موجود در دست اجراست و هر کالایی که بدون سند رسمی فروش در بازار عرضه شود، قاچاق محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مردم هم باید در این زمینه با مسئولان همکاری کنند و فرهنگ سازی هم در اولویت است تا بتوانیم همه فرصت ها و مزیت های اقتصادی را در اختیار فرزندان این سرزمین قرار دهیم چون با گسترش قاچاق کالا فرصت های اشتغال فرزندان این مردم هم از بین می رود؛ بنابر این باید شهروندان بیشتر حساس باشند.

نظر شما چیست؟