اخبار لوازم خانگی

چتر نجات لوازم خانگی ایرانی کی باز خواهد شد؟

در شرایطی که پخش آگهی های رسانه ملی برای تولیدکنندگان داخلی که در موضع ضعیف تری قرار دارند مشکل و در پاره ای مواقع غیر ممکن است، رسانه های غربی از در حمایت وارد شده اند و وظیفه ای که بر دوش رسانه ی ملی می باشد را، بسیار زیرکانه به دوش کشیده اند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سالهاست چتر حمایت از تولیدات داخلی سوراخ شده و با وجود همه ی تاکیدات مقام معظم رهبری، هنوز که هنوز است تولید کنندگان داخلی با ترس و لرز پا به عرصه تولید می گذارند.

در طی چندسال گذشته بارها و بارها شاهد انزواء تولیدات داخلی به واسطه عدم حمایت رسانه ملی از محصولات ساخت داخل بوده ایم.گاهی این عدم حمایت ها به انتقادات تند و ناعادلانه هم مبدل می شد که قلب صنایع داخلی کشور را نشانه می رفت.

در این حال و هوای نه چندان خوب، چتر حمایتی شبکه های ماهواره ای به خوبی باز شده و انگار وقت آن رسیده که تلنگری به مسئولان مربوطه بزنیم.

در نظر گرفتن طرح های حمایتی بسیار مناسب در جهت حمایت از کالاهای ساخت ایران در این شبکه ها، قابل تامل است.

در شرایطی که پخش آگهی های رسانه ملی برای تولیدکنندگان داخلی که در موضع ضعیف تری قرار دارند مشکل و در پاره ای مواقع غیر ممکن است، رسانه های غربی از در حمایت وارد شده اند و وظیفه ای که بر دوش رسانه ی ملی می باشد را، بسیار زیرکانه به دوش کشیده اند.

فارغ از آنچه که در پس این به اصطلاح حمایت چه برنامه و منافعی نهفته است، ضعف حمایتی مسئولان داخلی در این بخش، بیشتر به چشم می خورد.

سوال اینجاست که آیا در مجموعه بزرگ رسانه ملی هیچ راهکار و روشی برای کمک به تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد که آنان را ترقیب به پخش آگهی در رسانه ی ملی کند؟

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» 5 تا 8 آبان سال جاری نمایشگاه عرضه لوازم خانگی در مصلی تهران برگزار خواهد شد.در شرایطی که تولیدات داخلی لوازم خانگی در انزواء به سر می برند و وارداتی ها و البته برندهای خارجی باتوجه به پشتوانه مالی، جایگاه خود در بازار ایران را مستحکم کرده اند.

حضور برندهای خارجی معتبر لوازم خانگی  در بازار ایران قطع به یقین به رقابتی کردن بازار کمک خواهد کرد و البته که این رقابت کیفیت را نیز به همراه خواهد داشت.

اما باید پرسید که در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با خارجی ها را دارند ؟در شرایطی که حتی از کمترین حمایت نیز برخوردار نیستند و امکان پخش آگهی در رسانه ی ملی با طرح های حمایتی برایشان فراهم نیست.

کمتر از 10 روز به شروع نمایشگاه عرضه لوازم خانگی مانده و بدون شک بسیاری از تولیدکنندگان داخلی و خارجی در تکاپو برگزاری این نمایشگاه می باشند.

در شرایطی که هزینه های ساخت غرفه و بسیاری دیگر از این نوع هزینه ها، احتمالا دغدغه اصلی برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی جهت حضور در نمایشگاه خواهد بود، بدون شک باز هم بزرگترین و بهترین غرفه ها نصیب تولیدکنندگان خارجی خواهد شد.حال باید دید کمپین ها غربی در این مورد چه تصمیمی خواهند گرفت!!!

نظر شما چیست؟