اخبار لوازم خانگی

آغاز تولید تراشه های 10 نانومتری توسط سامسونگ

سامسونگ امروز خبر از آغاز تولید حجم انبوه سیستم های روی تراشه با فناوری 10 نانومتری داد؛ به گفته سامسونگ این اولین باریست که از فناوری لیتوگرافی10 نانومتری برای تولید تراشه ها استفاده می شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این اقدام سامسونگ به دنبال موفقیت تولید انبوه اولین پردازنده های موبایلی با بهره گیری از فناوری نانو در ژانویه سال 2015  بود.

به گفته جونگ شیک یون، نایب رییس ارشد سامسونگ اولین تولید مجموعه از تولید انبوه تراشه های ۱۰ نانومتری نشان از پیشرو بودن این شرکت در زمینه توسعه فناوری های پیشرفته در فرآیند ساخت و تولید محصولات است.

فناوری ساخت 10 نانومتری این شرکت از ساختار ترانزیستورهای سه بعدی پیشرفته بهره گرفته است. در حال حاضر اکثر تراشه های مورد استفاده در محصولات الکترونیکی ۱۶ نانومتری هستند. تراشه های 10 نانومتری پیشرفت و بهبودی چشمگیری را با خود به همراه آورده و از طراحی قدرتمندتری نسبت به تراشه هایی با لیتوگرافی 14 نانومتری برخوردار است. به گفته سامسونگ این تراشه ها موجب افزایش بهره وری محصولات تا سقف 27 درصد و صرفه جویی در مصرف انرژی تا حدود 40 درصد می شود.

همچنین شایعه شده قرار است نسل دوم پردازنده هایی با معماری 10 نانومتری که عملکرد دستگاه را دوچندان می نماید، در نیمه دوم سال وارد مرحله تولید انبوه شود. دستگاه های مجهز به این تراشه ها، از اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار خواهند شد.

نظر شما چیست؟