اخبار لوازم خانگی

جلوگیری سازمان استاندارد از واردات کالا های بی کیفیت/ سطح رفاه مردم هنوز به سال 90 برنگشته است

ال کا ایران : معاون اول رئیس جمهور گفت: سازمان ملی استاندارد باید از واردات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد جلوگیری کند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی استاندارد که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: وقتی کالایی از مبادی رسمی وارد کشور می شود، اگر علامت استاندارد داشته باشد، یعنی کنترل فنی بر روی آن انجام گرفته و اینجاست که کالای قاچاق در بازار نمایان می شود.
وی افزود :سازمان ملی استاندارد نقش مهم و تعیین کننده ای در واردات کالا دارد و باید از واردات کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد جلوگیری کنند.

معاون اول رییس جمهور کارکرد دیگر این سازمان را فرهنگ سازی در بخش استاندارد برشمرد و بیان کرد: باید فرهنگ سازی استاندارد به درجه ای برسد که وقتی مردم به مغازه ای مراجعه می کنند تا جنسی را خریداری کنند، اولین موضوع با اهمیت، داشتن استاندارد آن جنس باشد.

جهانگیری با اشاره به اینکه سازمان استاندارد برای برون سپاری کارهای خود باید جدی تر عمل کند، اظهارداشت: سازمانی همچون استاندارد، قادر است ماموریت هایش را از قبیل آزمایشگاه ها و بازرسی از اماکن را به بخش خصوصی واگذار کند و این خود یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.
 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دوران مهمی را پشت سر می گذارد، گفت: برنامه ها باید طوری طراحی شود که رفاه مردم افزایش یابد  و برای جبران گذشته باید شتاب جدیدی به اقتصاد کشور داد. 
جهانگیری با بیان اینکه سطح رفاه مردم هنوز به سال 90 برنگشته است، عنوان کرد: کاهش تولید به افت درآمد مردم منجر شده و تورم 9 درصد با جیب مردم سازگار نیست.
 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: با ایجاد بستر مناسب باید ضمن فائق آمدن بر چالش های پیش رو  شرایط اقتصادی مناسبی را برای مردم فراهم کنیم. 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی گفت: استاندارد نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصاد کشور دارد و به طور یقین تولید کننده ها بیشتر از مصرف کننده ها از تولید کالاهای با کیفیت نفع می برند.
 
 
 حادثه در آسانسور دانشگاه شریف جای تاسف دارد 
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد شنیدیم که آسانسور دانشگاه صنعتی شریف دچار اتفاق شد، جای تاسف دارد چرا که کشورهای بسیاری در موضوعات و پژوهش ها، از نظرات این دانشگاه استفاده می کنند؛ بنابراین اگر کسی قبلا اعلام می کرد که این آسانسور اشکال داشته، نواقص برطرف می شد.

جهانگیری تصریح کرد: قابل پذیرش نیست که گفته شود بودجه برای رفع نقص نداشتیم؛ چرا که میلیاردها تومان هزینه پژوهش ها را پرداخت می کنیم، باید مقداری را نیز به این موضوع تخصیص داد؛ بنابراین باید کالاهایی که با ایمنی مردم سرکار دارند با جدیت از سوی این سازمان بررسی شود.

نظر شما چیست؟