اخبار لوازم خانگی

ابطال گواهی دو نماینده اپل در ایران

معاون سازمان حمایت از ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی دو شرکت فعال در زمینه واردات و خدمات پس از فروش گوشی‌های اپل خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وحید منایی اظهار کرد: مسئولیت نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و پیشگیری از عرضه کالاهای قاچاق طبق قانون امور صنفی و سایر مقررات موضوعه، بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی است.

وی افزود: در حوزه IT و کالاهای مربوط به کامپیوتر، در تعاملی با اتحادیه صنف فن‌آوران رایانه تهران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شرکت‌های توانمند در عرصه واردات و خدمات پس از فروش که دارای پروانه کسب می‌باشند توسط اتحادیه و سازمان نظام صنفی شناسایی، ارزیابی و به سازمان حمایت معرفی می‌شوند.

به گفته منایی، سازمان حمایت نیز پس از انجام بررسی‌های لازم بر اساس شاخص‌های قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کارت ضمانت و شبکه خدمات پس از فروش آن‌ها را ثبت و تائید می‌کند تا به این وسیله کارت‌های ضمانت معتبر از کارت‌های متفرقه و بدون پشتوانه تشخیص داده شوند.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت بیان کرد: اسامی شرکت‌های دارای کارت ضمانت معتبر در سایت اتحادیه نیز اطلاع‌رسانی شده تا مصرف‌کنندگان با آگاهی نسبت به خرید اقدام نمایند، این موضوع تا حد بسیار زیادی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش در صنف فن آوران رایانه را ساماندهی کرده است.

وی در خصوص گوشی تلفن همراه، از جمله گوشی‌های با نشان تجاری Apple نیز که امکان ثبت نمایندگی رسمی در ایران برای آن‌ها وجود ندارد، توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت با هدف ساماندهی وضعیت واردات، خدمات پس از فروش و مبارزه با قاچاق این نوع کالاها، شرکت‌های توانمند در حوزه واردات و خدمات پس از فروش این کالاها را شناسایی و آن‌ها را برای ثبت سفارش قانونی به سازمان توسعه تجارت معرفی کند.

به گزارش کلیک، او با تاکید بر اینکه ارائه خدمات پس از فروش به عهده شخص یا شرکت وارد کننده است، گفت:  طبق ماده چهار قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کالایی که به مشتری فروخته می‌شود نیازمند خدمات پس از فروش خواهد بود و هر شخص یا شرکتی که اقدام به وارد کردن محصول می‌کند، باید مسئولیت خدمات پس از فروش آن را نیز بر عهده بگیرد.

منایی با اشاره به ابطال گواهی فعالیت نمایندگی رسمی دو شرکت فعال در زمینه واردات و خدمات پس از فروش گوشی‌های اپل افزود : در حدود دو سال گذشته متاسفانه واردات این محصول از مجاری رسمی به کشور صورت نگرفته و  طی ماه‌های اخیر مجوز واردات برای ۱۸ شرکت توانمند در ارائه خدمات پس از فروش این محصول صادر شده است.

نظر شما چیست؟