اخبار لوازم خانگی

اطفای حریق کارخانه لوازم خانگی در قاسم‌آباد

ال کا ایران : سرپرست مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کهریزک از اطفای به‌موقع حریق کارخانه بزرگ لوازم خانگی در قاسم‌آباد خبر داد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک، وحید فروغی اظهار داشت: ستاد آتش‌نشانی تهران از طریق تماس با مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کهریزک، خبر آتش‌سوزی بزرگی را در محدوده جاده واوان اعلام کرد.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه شماره یک و دو کهریزک بلافاصله پس از دریافت پیام به محل حادثه واقع در قاسم‌آباد، جاده واوان اعزام شدند و با اجرای عملیات اطفای حریق مشاهده کردند که کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی با مساحت تقریبی 30 هزار متر مربع و 14 سوله خط تولید و انبار دچار حریق شده است که متاسفانه هفت سوله تولیدی طعمه آتش شده است که با توجه به حجم وسیع آتش و وجود لوازم و وسایل قابل احتراق، زبانه‌های آتش‌ رو به انتشار و سرایت به بخش‌های دیگر بود که در حین اجرای عملیات اطفای حریق، درخواست نیرو و تجهیزات از آتش‌نشانی‌های تهران، باقرشهر، حسن‌آباد و اطلاع‌رسانی خبر حادثه به ستاد مدیریت بحران استانداری تهران و فرمانداری شهرستان ری انجام شد.

سرپرست مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کهریزک افزود: در این حادثه نیروهای آتش نشانی کهریزک با استفاده از تدابیر و تجربیات خود و مدیریت سرپرست مرکز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کهریزک با استفاده از مشارکت نیروهای کمکی سایر ایستگاه‌های آتش نشانی شهرستان ری و تهران توانستند حریق را مهار کنند اما با توجه به نوع جنس مواد این عملیات در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به سایر عملیات‌ها به اجرا درآمد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی کهریزک و حضور به موقع نیروهای کمکی سایر ایستگاه‌های آتش‌نشانی و آبرسانی به محل حادثه، آتش‌سوزی سوله‌های تولیدی کنترل و پس از لکه‌گیری محیط کاملاً سردسازی شد در پایان نیروهای آتش‌نشانی با ارائه توصیه‌های ایمنی به کارفرمایان به‌منظور جلوگیری از وقوع مجدد حریق، محل حادثه را ترک کردند.

به گفته فروغی در این حادثه عوامل شهرداری کهریزک، اداره گاز، کلانتری کهریزک، اورژانس تهران و سایر نهادهای امدادی و اجرایی نیز در کنترل حواشی این حادثه بزرگ مشارکت و همکاری داشتند.

بر پایه این گزارش، در این عملیات چهار تن از آتش‌نشانان کهریزک دچار مصدومیت شدند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

علت وقوع این حادثه دردست بررسی است که پس از نظر قطعی کارشناسان، اعلام می‌شود.

نظر شما چیست؟