اخبار لوازم خانگی

حمله بازی‌های پلی‌استیشن به گوشی‌ها

شرکت سونی قصد دارد بعضی از بازی‌های پلی‌استیشنی خود را برای گوشی‌های هوشمند ارائه ‌دهد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و  به نقل از گاردین، سونی در یک بازه زمانی، طرحی را برای آوردن بازی‌های کنسولی خود به سیستم‌عامل‌های iOS‌ و اندروید گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته بود.

این شرکت در حال توسعه حداقل پنج بازی برای گوشی‌های هوشمند است که بر اساس عنوان‌ بازی‌های پلی‌استیشن ساخته شدند و این بازی‌ها در طول ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهند شد و در ماه مارس سال ۲۰۱۸ ابتدا در بازارهای آسیایی و عرضه می‌شوند.

این اولین باری نیست که سونی بازی‌های پلی‌استیشن را به گوشی‌های موبایل می‌آورد. در سال ۲۰۱۲، این شرکت پلی‌استیشن موبایل را راه‌اندازی کرد که پلت‌فرمی نرم‌افزاری است که به دارندگان گوشی‌های «گواهی پلی‌استیشن» (PlayStation certified) مانند برخی از مدل‌های سری اکسپریا اجازه می‌دهد که منتخبی از عناوین پلی‌استیشن کلاسیک که به صورت مستقل تولید شدند را دانلود کنند، هرچند این مفهوم برای ایجاد علاقه کافی در میان دارندگان گوشی‌ها شکست خورد.

سال جاری، نینتندو تاخت و تازی را در بخش گوشی‌های هوشمند ترتیب داد. پس از انتشار موفق بازی Miitomo در ماه مارس، این شرکت در توسعه بازی واقعیت افزوده پوکمون‌گو سرمایه‌گذاری کرد که بیش از ۵۰۰ میلیون بار از زمان راه‌اندازی در ماه جولای دانلود شده بود.

این حقیقت که رقیب سونی، نینتندو، بخش گوشی‌های هوشمند را به طور کامل در اختیار گرفته است، بدون شک عامل محرک سونی خواهد بود. کنسول‌های پلی‌استیشن۴ در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون فروش داشته‌اند، اما پتانسیل عظیمی نیز در آوردن نام تجاری سونی به عرصه بازی‌های گوشی‌ هوشمند وجود دارد.

منبع : ایسنا

نظر شما چیست؟