اخبار لوازم خانگی

مبارزه با قاچاق سازمان یافته باید در اولویت برنامه‌ها باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با قاچاق کالا بخصوص قاچاق سازمان یافته ، باید در اولویت برنامه ها باشد و با قوت و قدرت به صورت هماهنگ در سراسر کشور اجرا شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با اصناف ایران افزود: ورود کالاهای قاچاق بعضاً در اقلامی صورت می‌گیرد که تعرفه واردات رسمی آن بسیار اندک است، و این نشان می‌دهد که قاچاق در کشور هزینه و ریسک اندکی دارد و این مسئله باعث ‌شده تا متخلفان به سادگی و با کمترین درد‌سر به قاچاق کالا روی آورند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با حجم بالایی از واردات کالاهای قاچاق روبه رو هستیم که حاکی از قاچاق سازمان یافته است؛ لذا اگر برخورد اصولی و منطقی صورت نگیرد، با مشکلات بزرگتری از جمله کاهش تولید داخلی و تعطیلی صنایع کوچک و متوسط مواجه خواهیم شد.

ابراهیمی با بیان اینکه تنها برخورد با خرده فروشی ها و یا دستفروشان راه حل مبارزه با قاچاق کالا نیست، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا ابتدا باید از مبادی ورودی باشد و کنترل و نظارت ها از مرزها صورت پذیرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: مساله قاچاق کالا مربوط به دیروز یا امروز نیست و چند سال است که با این مساله روبه رو هستیم و در این راستا خواستار عزم جدی تر دولت و مجلس شورای اسلامی برای برخورد هستیم .

نظر شما چیست؟