اخبار لوازم خانگی

صفر شدن میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی با وجود سامانه یکپارچه اطلاعات

به گفته رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، با وجود راه اندازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های مربوطه، میزان قاچاق کالا از مبادی رسمی به نزدیک صفر می‌رسد.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امین دلیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری سالهاست بر امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید دارند، گفت: قاچاق کالا یک امر مذموم است که به اقتصاد و تولید کشور لطمه می‌زند.
 
وی با اشاره به کاهش آمار کالاهای قاچاق وارد شده به کشور در سالهای اخیر، گفت: سال ۱۳۹۲ حجم کالای قاچاق وارده به کشور ۲۵ میلیارد دلار و معادل یک سوم صادرات صورت گرفته به کشور بود و این حجم از قاچاق کالا لطمه‌های بسیاری به اقتصاد کشورمان وارد می کرد.
 
دلیری افزود: با تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد کاهش چشمگیر حجم قاچاق کالا به کشور بودیم، بگونه ای که این رقم در سال ۱۳۹۴ به ۱۵ میلیارد دلار رسید.
 
وی با اشاره به عزم ایجاد شده بین همه دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا، اظهار کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات، میزان قاچاق کالای ورودی به کشور که متصور است از مبادی رسمی وارد می شود، تا حد بسیاری کاهش یافته و به نزدیک صفر می‌رسد.
 
به گزارش میزان، رئیس سازمان جمع‌ آوری و فروش اموال تملیکی افزود: امیدواریم با نهضتی که در کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا شکل گرفته ظرف یک تا دو سال آینده به جایی برسیم که آمار قاچاق کالا بسیار کمتر از ارقام فعلی باشد.
 
دلیری همچنین با اشاره به متوقف شدن فروش اموال تملیکی به منظور سروسامان دادن به این موضوع، گفت: البته اخیرا فروش کالاهای سریع الفساد با رای قضایی آزاد شده است.
 
وی گفت:  امکان صادرات کالاهای تملیکی هم می‌تواند مهیا شود و مصوبه دولت این اجازه را به ما داده که طبق ساز و کار مشخصی بتوانیم این کالاها را صادر کنیم.

نظر شما چیست؟