اخبار لوازم خانگی

آغاز مبارزه با کالای قاچاق در بازار رایانه بعد از مهلت 15 روزه/ در صنف رایانه کم‌اظهاری داریم نه قاچاق

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: آغاز طرح مبارزه با کالای قاچاق در صنف رایانه از 15 مهرماه به اول آبان موکول شده و در این فرصت اطلاع‌رسانی و بازرسی درون صنفی برای برخورد انجام شده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهدی میرمهدی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده بین اتحادیه و اتاق اصناف، آغاز طرح مبارزه با کالای قاچاق در صنف رایانه از 15 مهرماه به اول آبان موکول شده و از امروز آغاز می شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در این مدت، افزود: در این مدت اطلاع‌رسانی کامل درباره جمع‌آوری کالای قاچاق به واحدهای صنفی انجام شد و بازرسی‌های صنفی افزایش یافت تا با اقدامات درون صنفی، واحدها برای آغاز طرح مبارزه با کالای قاچاق آماده شوند.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها سندیت کالا از طریق فاکتور فروش بررسی می‌شود و درباره کالاهایی که واردات آنها معتبر نبود دستور جمع‌آوری از واحد صنفی صادر شده است.

به گفته وی، برای کاهش ضرر و زیان، به واحدهای صنفی توصیه شد پیش از اجرای طرح اگر کالاهایی از این نوع دارند آن را با قیمت کمتر یا در شهرستان‌ به فروش برسانند و از واحد صنفی جمع‌آوری کنند.

میرمهدی گفت: معتقدیم در صنف رایانه کم‌اظهاری وجود دارد اما به دلیل تعرفه گمرکی مناسب، قاچاق در این بازار نداریم.

نظر شما چیست؟