اخبار لوازم خانگی

برای برخورد با قاچاق کالا باید به سراغ مرزها برویم نه مغازه ها

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف سلماس خواستار شناسایی دست های پشت پرده واردات کالای قاچاق به کشور شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سجاد شاکر در خصوص واگذاری طرح برخورد با قاچاق کالا به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی گفت: از همان ابتدا باید این طرح را به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی واگذار می کردند.

وی افزود: بخش اعظمی از کالای قاچاق از مبادی رسمی و قانونی و با کانتینر و کشتی وارد کشور می شود اما هم اکنون برای برخورد با قاچاق به سراغ اصناف که در حلقه آخر هستند، می آیند.

رئیس اتاق اصناف سلماس تصریح کرد: دست‌هایی در پشت پرده واردات کالاهای قاچاق را به  کشور به سهولت انجام می دهند و فلج کردن اقتصاد کشور را نظاره گر هستند که باید کشف کرد اینها به کجا وصل هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از قاچاق کالا در کشور به صورت سازمان یافته انجام می شود، اظهار داشت: تولید داخلی در پی سیاست های ۸ ساله دولت قبل فلج شده و اهالی بازار در رکود شدید اقتصادی قادر به ادامه فعالیت در حوزه کسب و کار نیستند.

شاکر تاکید کرد: برخورد با قاچاق کالا را باید از گمرکات کشور کلید می زدیم نه از سطح عرضه زیرا قاچاق سازمان یافته از طریق مبادی گمرکی و رسمی وارد کشور می شود.

وی با اشاره به این که در گذشته از آذربایجان غربی گازوئیل به ترکیه می رفت اما هم اکنون یک لیتر گازوئیل نمی توان بیرون برد،ادامه داد: به تمام واحدهای صنفی در سلماس اطلاع رسانی شده است که از خرید اجناس بدون فاکتور معتبر خودداری کنند.

نظر شما چیست؟