اخبار لوازم خانگی

طرح های مبارزه با قاچاق کالا مقطعی نباشد/ مبارزه با قاچاق نباید تنها به برخورد با عرضه کننده‌ها محدود شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه باقاچاق نباید تنها به برخورد با عرضه کننده ها محدود شود،گفت: طرح های مبارزه با قاچاق نباید مقطعی باشد بلکه باید به رویه جاری تبدیل شود.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید فرید موسوی در خصوص قاچاق لوازم خانگی،گفت: قاچاق یکی از معضلات جدی اقتصاد کشور است و در شرایط فعلی کشور، وجود این پدیده اکثر برنامه ریزی های اقتصادی ما ازجمله اشتغال و تولید را با چالش مواجه کرده است؛ از این رو، مبارزه با قاچاق یکی ازمهم ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

مبارزه باقاچاق نباید تنها به برخورد با عرضه کننده ها محدود شود

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده و اخیرا جلسه ای را با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کردیم که در آن جلسه تاکید شد که مبارزه با قاچاق نباید تنها به مبارزه با عرضه کننده ها محدود شود.

فرهنگ استفاده از کالای خارجی و قاچاق باید مذموم شمرده شود

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص آمار اعلام شده از میزان کالای قاچاق و حجم ۱۰ درصدی آن در قاچاق لوازم خانگی، تصریح کرد: میزان قاچاق بر اساس آمارهای برآوردی است و به طور دقیق از آن اطلاع نداریم؛ اما امیدواریم مبارزه ای که با این پدیده صورت می گیرد، مقطعی نباشد و مردم بدانند که قاچاق معضلی است که همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،خاطرنشان کرد: متاسفانه درحال حاضر شاهد وجود جوانان بیکار در بعضی از خانواده های ایرانی هستیم و از این رو فرهنگ استفاده از کالای خارجی و قاچاق باید مذموم شمرده شده و از کشور برچیده شود که اگر این فرهنگ سازی در کنار اقدامات نظارتی ایجاد شود؛کم کم به سمتی حرکت می کنیم که تولید معنا پیداکرده و اقتصاد می تواند شکوفا شود و ظرفیت های خود را نشان دهد.

 

نظر شما چیست؟