اخبار لوازم خانگی

سالانه ۸۰۰ هزار شغل در کشور با ورود کالای قاچاق از دست می رود

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با ورود کالای قاچاق به کشور سالانه بیش از ۸۰۰ هزار فرصت شغلی از دست می رود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حسینعلی حاجی افزود: ورود سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق به کشور تاثیر بسزایی را در کاهش تولید و رونق اقتصادی کشور دارد و یک فاجعه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با قاچاق، سالانه حدود ۸۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور از دست می دهیم که این تعداد اشتغال بیشتر از  رقمی است که دولت برنامه ایجاد شغل را در برنامه ششم پیش بینی کرده است. برنامه ششم پیش بینی کرده اگر سالانه ۶۰۰ هزار شغل ایجاد شود، می توان نرخ بیکاری ۱۱ درصدی را حفظ کرد.

حاجی افزود: مساله بیکاری و اشتغال جوانان دغدغه اصلی کشور است و در شرایطی که باید با تقویت تولید ملی به اقتصاد پویا رسید و اشتغال ایجاد کرد، ورود کالای بی‌کیفیت و نامرغوب به کشور تنها باعث تعطیلی کارخانه های تولیدی و صنعتی شده و اقتصاد را متزلزل می‌کند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مساله مبارزه با قاچاق کالا تمام دستگاه ها و مردم  مسئول هستند؛ کالاها نباید از گمرگ و مبادی قانونی وارد شود، اصناف و کسبه نباید کالای قاچاق را بفروشند و مردم نیز نباید کالای قاچاق و بی‌کیفیت را خریداری کنند.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا از نظر قوانین کمبود نداریم؛  اشکال کار در درست اجرا نشدن ایین نامه های قانونی است و دستگاه های نظارتی و مسئول باید جریمه های سنگین برای واردکنندگان کالاهای قاچاق تعیین کنند و در صورت لزوم کالای قاچاق را آتش بزنند.

نظر شما چیست؟