اخبار لوازم خانگی

ایجاد بازار منطقه ای، نیاز اول امروز تولیدکنندگان داخلی است

تا کی می توان با تعدادی محصول که سالهاست در حال تولید است به سمت پیشرفت حرکت کرد ؟تولیدات متنوع و همچنین با کیفیت جهانی نیازمند انتقال تکنولوژی به این صنعت است که بازهم حرف از حمایت است که تا کنون خبری از آن نبوده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت آزمایش در خصوص توان عرضه محصولات داخلی در بازارهای خارجی به خبرنگار ال کا ایران گفت : قطع به یقین توان عرضه کالاهای تولید داخل وجود دارد اما متاسفانه هیچگونه بستری جهت صادرات کالا حتی به کشورهای همجوار فراهم نشده است.

وی با گلایه از عدم حمایت های دولتی از بخش های تولید کننده گفت : کارخانه آزمایش و برخی دیگر از تولیدکنندگان داخلی از لحاظ کیفیتی در شرایط نسبتا خوبی قرار دارند که روز به روز نیز در حال افزایش است.شک نکنید که اگر زمینه های صادرات برای ما فراهم بود ما هم اکنون در کشورهای همجوار برای خود بازاری کسب کرده بودیم و تولیداتمان را با قدرت عرضه می کردیم.

یوسفی در ادامه افزود : در طی این چند سال، خصوصا در شرایط تحریم نه دولت و نه وزارت صنعت و گمرک هیچگونه کمکی در این امر نکرده اند که البته شاید در آن زمان از توان مدیریتی آنان خارج بوده اما با این حال انتظار می رود در شرایط فعلی و با باز شدن درهای دیپلماسی کشور، شرایط برای تولیدکننگان داخلی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آزمایش بیان کرد : مشکل اینجاست که مسئولین مربوطه در حوزه صنعت و صنعت لوازم خانگی می خواهند همان مقدار امکاناتی را که در اختیار شرکت های کره ای قرار می دهند، دراختیار شرکت های تولید کننده داخلی نیز بگذارند اما باید به این نکته توجه داشت که شرکت های کره ای به واسطه ی حمایت های دولتشان از این بخش، بازار جهانی را در اختیار دارند و در این شرایط توان رقابت با آنها وجود ندارد.

یوسفی با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی در طی چندسال گذشته دچار لطمات شدیدی شده بیان داشت :  واقعیت این است که تنها عشق به تولید و ارق ملی، تولیدکنندگانی نظیر آزمایش را سرپا نگه داشته است وگرنه تولید آن هم در این شرایط اصلا منطقی نیست.

وی در خصوص خرید کالای ایرانی به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : اینکه به خریدار بگوییم باید کالای ایرانی بی کیفیت بخرید امری نادرست و غیر منطقی است و بر همین اساس شرکت آزمایش بر طبق روال سالیان دور خود همچنان در حال تولید محصولات با کیفیت است تا مشتریان از خرید این محصولات راضی باشند.

یوسفی در ادامه افزود : بحث کیفیت زمانی راضی کننده تر خواهد بود که در کنار آن تنوع محصولات نیز وجود داشته باشد.متاسفانه این تنوع در شرکت آزمایش فعلا وجود ندارد چرا که بازاری برای فروش بیشتر نیست.اگر شرایط برای شرکت هایی ماننده آزمایش که طول عمری بالای 60 سال دارند فراهم بود، با ورود به بازار منطقه و فروش بیشتر می توانستیم تنوع محصولات خودرا زیاد کنیم که آن هم نیاز به حمایتی دارد که در طی این چندسال تنها چند حرف از آن مانده و عکس های یادگری که در اینگونه مراسم ها می گیرند.

وی اظهار داشت : تا کی می توان با تعدادی محصول که سالهاست در حال تولید است به سمت پیشرفت حرکت کرد ؟تولیدات متنوع و همچنین با کیفیت جهانی نیازمند انتقال تکنولوژی به این صنعت است که بازهم حرف از حمایت است که تا کنون خبری از آن نبوده است.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد : بزرگترین معضل جامعه امروز که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی شود موضع اشتغال و کار است.قطعا حمایت از تولیدکنندگان داخلی باعث اشتغال بیشتر خواهد شد و در نتیجه بسیاری از آسیب های اجتماعی که بر پیکره خانواده های ایرانی در حال ضربه زدن است، رخ نخواهد داد.

نظر شما چیست؟