اخبار لوازم خانگی

واردات کالاهای قاچاق با ثبت شرکت های صوری

نماینده اتاق اصناف آذرشهر ( آذربایجان شرقی ) از ازدیاد ثبت شرکت های صوری در کشور به منظور واردات کالاهای قاچاق به کشور خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدابوالفضل مدنی در مورد طرح مبارزه و برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه گفت: متاسفانه بخش عمده ای از کالاهای قاچاق به واسطه ی ثبت شرکت های صوری وارد کشور شده و در سطح بازار توزیع می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضا این شرکتهای صوری با فروشگاه های بانه برای واردات کالاهای قاچاق هماهنگی دارند و اجناس خود را از این طریق عرضه می کنند، افزود: مشتریان به واسطه قیمت ارزان این اجناس را خریداری می کنند و گمان می برند که از خرید این اجناس بُرد کردند در حالی که پس از چندی باید به دنبال قطعات این اجناس باشند.

نماینده اتاق اصناف آذرشهر همچنین ضمن بیان اینکه برای مبارزه با کالای قاچاق باید به سراغ گلوگاه های ورود کالای قاچاق رفت و مبارزه را از مبدا ورود کالاهای قاچاق پیگیری کرد، گفت: بیش از ۵۰ درصد کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شود و ما در چنین شرایطی گلوگاه های اصلی ورود کالاهای قاچاق را رها کردیم و برای مبارزه با قاچاق به مغازه ها آمدیم.

وی در عین حال این نکته را مورد اشاره قرار داد که با شروع طرح مبارزه با قاچاق کالا، قیمت کالاهای شرکتی افزایش پیدا کرده است .

نظر شما چیست؟