اخبار لوازم خانگی

تاکید نمایندگان مجلس بر حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی بیان کردند که با مبارزه با قاچاق کالا، تولیدات داخلی نیز افزایش می‌یابد و علاوه بر این موضوع باید از تولیدکنندگان حمایت کافی به عمل آید.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نقل از خانه ملت؛ روز گذشته (شنبه، 8 آبان ماه) چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه لوازم خانگی که در مصلای امام خمینی (ره) برپا شده بود، بازدید کردند.

 
شهباز حسن‌پور بیگلری پس از بازدید از نمایشگاه، ضمن قدردانی از مردم نجیب کشور به جهت استفاده از کالاهای ساخت داخل اظهار داشت: در شرایط پسابرجام باید توجه ما به نیروهای داخلی بیشتر باشد.
 
رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط پسابرجامی در ارتباط با سایر کشورها باید به دنبال وارد کردن فناوری‌های روز جهان باشیم و از واردات صرف اجتناب ورزیم.
 
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از نیروهای متخصص و متعهد باید در دستورکار قرار گیرد و وجود جمعیت بالا در کشور نیز سبب می‌شود تا بازار خوبی را در کشور داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.
 
حسن‌پور بیگلری گفت: باید تولید داخلی را از نظر کمی و کیفی گسترش دهیم و برخلاف روال گذشته که کالاهای بی‌کیفیت خارجی را وارد می‌کردیم امروز باید به دنبال صادرات در سطح منطقه‌ای و حتی بین المللی باشیم.
 
رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تولیدکنندگان داخلی ثابت کردند در زمان تحریم‌های ظالمانه نیز می‌توانند به خوبی فعالیت کنند.
 
عزت الله یوسفیان ملا در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: لازم است که در یک فرصت کوتاه شکل و شمایل بهتری به تولید داخلی بدهیم. زمانی که ما شعار اقتصاد مقاومتی سر می‌دهیم در مقام عمل نیز باید به تقویت اینگونه صنایع و نمایشگاه‌ها توجه داشته باشیم.
 
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: صرف شعار دادن بدون عمل سبب می‌شود داشته‌های فعلی را نیز از دست بدهیم و دنباله‌رو صنایع غربی شویم.
 
یوسفیان ملا گفت: مجلس شورای اسلامی قوانین لازم و رفع موانع تولید را در دستورکار قرار داده است و آنچه که باید این قوانین را اجرایی کند اراده دولت است. حمایت از تولیدکننده ها نیز باید در دستورکار بانک‌ها قرار گیرد.
 
سید فرید موسوی نیز با اشاره به نمایشگاه لوازم خانگی اظهار داشت: برای من بسیار جذاب بود که از غرفه‌هایی بازدید کنم که عاشقانه و با تمام وجود فعالیت می‌‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس و کمیسیون اقتصادی با درک شرایط اقتصادی در نظر دارند با اقدامات و مصوبات لازم فضای کسب و کار کشور را تسهیل کنند.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف سازی قوانین، تنقیح قوانین و حمایت قانونی باید در قبال تولیدکنندگان انجام شود، ادامه داد: تنقیح قوانین مالیاتی را در دستورکار قرار داده‌ایم و مواردی نیز که مشکلاتی را برای تولید به وجود آورده‌اند مانند قاچاق کالا، در صدد مبارزه با آن‌ها هستیم.
 
موسوی گفت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم اقداماتی که در حوزه تنقیح قوانین انجام می‌دهیم مشکلات موجود در زمینه تولید را کاهش دهیم.
 
محمد طحان پور، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی اظهار داشت: تمام نگاه نمایشگاه ما هر ساله به تولید داخلی است که با افزایش مبارزه با قاچاق کالا تولیدات داخلی نیز افزایش یافت.
 
وی افزود: در این نمایشگاه ثابت شد که لوازم خانگی گران نشده‌اند و علاوه بر عدم افزایش قیمت تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه به مشتریان خود تخفیف نیز می‌دهند.
 
طحان پور گفت: شایعاتی را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه تمامی غرفه‌ها از آن برندهای خارجی هستند در حالیکه اینگونه نیست و برای مثال یک برند خارجی 9 کارخانه داخلی را با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده احیا کرده است.    
 
وی افزود: مشاهده کردید که کارخانه‌هایی مانند ارج و آزمایش نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و تولیدات خود را به فروش می‌رساندند.
 
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: شروع مبارزه با قاچاق کالا سبب شد تا بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده داخلی، تولیدات خود را افزایش دهند.
 

نظر شما چیست؟