اخبار لوازم خانگی

ضرورت برخورد با قاچاقچی و خریدار کالای قاچاق / سود کلان قاچاق مقابله با آن را دشوار کرده است

ال کا ایران : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حجم بالای کالای قاچاق تبدیل به فساد در اقتصاد شده است، گفت : شناسه دار کردن کالاها یکی از اقداماتی است که می تواند از میزان کالای قاچاق در کشور بکاهد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عزت الله یوسفیان ملا  افزود: اگر کالاها به صورت قانونی و از مبادی رسمی وارد نشود، فرصت های اشتغال و همچنین گردش اقتصادی و مالی کشور را از بین می برد و کشور را از عواید واردات مانند حقوق گمرکی بی بهره می‌کند.
وی تصریح کرد: قاچاق کالا مانند تیری رها شده به سمت اقتصاد کشور و تولید داخلی بوده و بنیان های استقلال اقتصادی را تضعیف می‌کند. برخورد با قاچاق بخصوص قاچاق سازمان یافته و همچنین مقابله جدی با ورود آن به داخل کشور می تواند اقدامی در راستای حمایت از تولید ملی باشد.
یوسفیان ادامه داد: کالای قاچاق که با دور زدن قانون بازارهای داخلی را اشباع کرده است؛ هر روز اقتصاد کشور را به بن بستی جدید می‌کشاند و با وجود اظهارنظرهای مسئولان عالی نظام در خصوص قاطعیت در برخورد با قاچاق، اما شاهد هستیم که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله جدی با قاچاق هنوز ممکن نشده است.
یوسفیان با بیان اینکه ادامه روند فعلی قاچاق، تولید داخلی را نابود می کند، تصریح کرد: گسترش قاچاق می‌تواند بر قیمت‌ کالاهای تولید داخلی اثرات نامطلوبی به جا گذارد زیرا تقاضای کل را افزایش می‌دهد و با محدودیت عرضه کالا به بازار، باعث افزایش سطح قیمت‌ها و بروز فشارهای تورمی خواهد شد و در ‌‌نهایت دشواری‌هایی را به ویژه برای اقشار آسیب پذیر جامعه در تأمین کالاهای اساسی آنها به وجود می‌آورد.

نظر شما چیست؟