اخبار لوازم خانگی

برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای بازرسان اصناف

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف فیروزکوه تاکید کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی بازرسان اصناف را باید در مورد اصل کالای قاچاق توجیه کرد تا در زمان کشف و جمع آوری کالای قاچاق خطا صورت نگیرد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تقی سراج با اشاره به واگذاری طرح برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه به اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی این نکته را مورد اشاره قرار داد: هم اینک بازرسان اصناف برای برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه فعالیت خود را آغاز کردند اما این ضرورت احساس می شود که کلاس های آموزشی و توجیهی برای این بازرسان در خصوص اصل کالای قاچاق، نحوه ی برخورد و همچنین جمع آوری آن برگزار شود.

وی با بیان این که اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی طرح برخورد با کالای قاچاق را به دور از تنش و به صورت موثرتری اجرا و مورد رسیدگی قرار می دهند، افزود: برخی بازرسان اصناف در مورد تمام کالاهای موجود در بازار اطلاعات کافی ندارند و این احتمال وجود دارد که در ظن به کالای قاچاق دچار خطا شوند.

رئیس اتاق اصناف فیروزکوه در خصوص شیوه برخورد قهرآمیز با قاچاق کالا در سطح عرضه پیش از آنکه طرح برخورد با کالای قاچاق به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی واگذار شود نیز اظهار داشت: اگر چنین شیوه برخوردی کارساز بود، تا کنون قاچاق ریشه کن شده بود.

وی با اظهار تاسف از ورود کالای قاچاق از مبادی رسمی و قانونی به کشور این پیشنهاد را مطرح کرد که نماینده ای از بخش خصوصی در مبادی ورودی کالا و شهرهای مرزی به منظور نظارت دقیق بر ورود کالاها از گمرک داشته باشد.

نظر شما چیست؟