اخبار لوازم خانگی

لزوم اخذ پروانه کسب توسط فروشگاه‌های مجازی در دماوند

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از لزوم اخذ پروانه کسب توسط فروشگاه‌های مجازی در این شهرستان خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علیرضا خواجه‌ای اظهار کرد: برابر قانون، تمام فروشگاه‌هایی که در فضای مجازی مشغول به کار می‌شوند، باید از اتاق اصناف شهرستان دماوند پروانه کسب اخذ کنند.

وی ادامه داد: چنانچه این افراد از این امر تمرد کنند، به‌محض شناسایی فعالان مربوطه به اداره تعزیرات معرفی می‌شوند تا برابر مقررات با آنها برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: هر شخص حقیقی یا حقوقی که برای ارائه محصول کالا یا خدمات به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم کلی و جزئی بخواهد در فضای مجازی فعالیت صنفی انجام دهد و به‌صورت بازاریابی شبکه‌ای و بازاریاب بخواهد به فروش محصولات بپردازد باید دارای پروانه کسب باشد.

خواجه‌ای گفت: این اشخاص باید برابر دستورالعمل سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها به اتاق اصناف مراجعه تا پس از استعلام وضعیت و صدور پروانه کسب، بتوانند قانونمند فعالیت کنند.

وی افزود: افرادی که بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند، چنانچه دچار مشکل شوند قطعاً از آنها هیچ حمایتی صورت نخواهد گرفت و به‌عنوان متخطی از قانون درخواست اشد مجازات برای آنها خواهد شد.

به گزارش فارس، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورتی‌ که می‌خواهند از طریق سایت‌های مجازی خرید کنند، از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند و گام‌های قانونی را بر همه امور مقدم بدانند.

خواجه‌ای ادامه داد: شهروندان اگر از قانونی بودن شبکه، مدیر و مسؤولان آن اطلاع حاصل کنند، در صورت وقوع مشکل و یا تخلف در خصوص اعاده و ارجاع کالا متضرر نخواهند شد.

نظر شما چیست؟