اخبار لوازم خانگی

نیاز امروز صنعت لوازم خانگی ایران، فرهنگ “اعتماد و صداقت” است

متاسفانه فرهنگ غلطی در جامعه رواج یافته در خصوص خرید کالای ایرانی و این درست نیست.کالای تولید داخل به واقع با کیفیت شده است اما با این حال هنوز شاهد آن هستیم که حتی خود فروشندگان نیز در خصوص ایرانی بودن کالا حرفی نمی زنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور با اشاره به دو برند لوازم خانگی خارجی که در واقع این محصولات ایرانی می باشند از افزایش کیفیت تولید محصولات در ایران خبر داد و بیان داشت تولید کنندگان داخلی به سطح کیفی خوبی رسیده اند.

وی در خصوص دو برند معروف هیوندایی و هاردستون به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : بر خلاف آنچه که تصور می شود این دو برند ایرانی هستند و در حال تولید محصولات با کیفیت در حوزه لوازم خانگی می باشند.

وی در ادامه افزود به دلیل اینکه صاحبان این برندها در ایران از تاجران به نام و با سابقه صنعت لوازم خانگی می باشند، محصولات و کارخانجات با کیفیت تولید لوازم خانگی را می شناسند لذا به عنوان مثال تولید یخچال فریزر را بر عهده ی با کیفیت ترین کارخانه تولیدکننده یخچال فریزر گذاشته اند و یا اجاق گاز و ماشین لباس شویی های آنها در یک کارخانه دیگر تولید می شود.

وی با انتقاد از اینکه هنوز مصرف کننده ی داخلی به تولیدات داخل اعتماد ندارد افزود : متاسفانه فرهنگ غلطی در جامعه رواج یافته در خصوص خرید کالای ایرانی و این درست نیست.کالای تولید داخل به واقع با کیفیت شده است اما با این حال هنوز شاهد آن هستیم که حتی خود فروشندگان نیز در خصوص ایرانی بودن کالا حرفی نمی زنند و اگر علت را جویا شویم درخواهیم یافت که با گفتن جمله ی “این محصول تولید خارج است” به فروش بهتری دست پیدا خواهند کرد و بر همین اساس ایرانی بودن کالا را کتمان می کنند.

طحان پور می افزاید : باید این فرهنگ غلط از بین برود و یک فرهنگ نوین به جامعه تزریق شود و آن هم فرهنگ “صداقت و اعتماد” است که این مهم امکانپذیر نخواهد بود مگر اینکه از خودمان شروع کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در ادامه با گلایه از برخی از افراد و نهادها گفت : بزرگترین معضل ما در جامعه نبود اعتماد و صداقت است.اگر خوب کار کنید کمترکسی به حرکت خوب شما اعتماد خواهد کرد چنانکه گفته می شود خوب کار کردنش بی دلیل نیست و حتما برای او منفعت مالی دارد.

وی ادامه داد : این اتفاقات هم نشات گرفته از عدم فرهنگ درست است چرا که هنوز درک نکرده ایم که انجام وظایف آن هم به نحو احسن یک وظیفه است و باید از آن دید به موضوع نگاه کرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی عنوان کرد : یکی دیگر از فرهنگ های غلط بازار خرید کالای ایرانی فرهنگ “هیچ ارزانی بی دلیل نیست ” می باشد.

به عنوان مثال یک کارخانه تولیدکننده ی داخلی که محصولات با کیفیت تولید می کند محصولاتش نسبت به دیگر رقبا از قیمت کمتری برخوردار است.این ارازانتر بودن قیمت کالا دلیل بر بی کیفیت کالا نیست چرا که این کارخانه هیچ بدهی بانکی ندارد که سود 28 درصد پرداخت کند و تمام مواد اولیه تولید را نقدی خریداری می کند.

نتیجه این امر تولید محصول ارزانتر می باشد اما میبینیم که مصرف کننده باز هم به دنبال خرید کالای مشابه با 500 هزارتومان گرانتر است.

 

نظر شما چیست؟