اخبار لوازم خانگی

هیچ! سهم تولیدات داخلی در کارت‌های اعتباری/ صنف لوازم‌خانگی به تنهایی نمی‌تواند با قاچاق مبارزه کند

رئیس اسبق شورای اصناف با اشاره به ناکارآمدی کارت های اعتباری در بخش کمک به تولیدات داخلی گفت: اگر هزینه کارت های اعتباری را به بخش تولید داخلی اختصاص می دادیم قطعا کاربرد بیشتری در بخش رونق اقتصادی شاهد بودیم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قاسم نوده فراهانی رئیس اسبق شورای اصناف و رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی در این خصوص اظهار داشت: به اعتقاد بنده با وجود کارت های اعتباری دیگر کسی به سمت خرید تولیدات داخلی نمی رود، اگر سرمایه گذاری و نظارت در بخش تولید داخلی بیشتر شود و هزینه طرح کارت های اعتباری به بخش تولیدات داخلی کلان، متوسط و حتی خرد اختصاص می یافت ما بیشتر شاهد رونق وتوسعه این مهم در چرخه اقتصادی بودیم و در وهله اول معضل بیکاری که در حال حاضر گریبان گیر اقتصاد ما شده است هم از بین می رفت.

 
تولیدکننده داخلی برای گرفتن وام باید هفت خان رستم را طی کند
وی اضافه کرد: حتی با این روال و تغییرات در مبالغ کارت های اعتباری باز هم کارایی مثبتی در بحث فروش لوازم خانگی مشاهده نشده است. بانک و دولت برای کمک به وضعیت اقتصادی و پویایی تولیدات داخلی چرا هزینه این کارت ها را در بخش کمک به تولید کننده ها بیشتر نکردند به طور مثال یک تولید کننده داخلی برای راه اندازی تولیدات خود باید برای گرفتن یک وام بانکی هفت خوان رستم را طی کند آن هم با بهره بالا!
 
تولیدات خرد با یک سرمایه جزیی و جذب چند نیروی بیکار می توانند به چرخش صنعت اقتصادی کمک کنند، ضمن اینکه در حال حاضر کشور ما حدود ۶۰۰ هزار واحد تولیدی کوچک را دارا است که متاسفانه حدود ۵۰ درصد از آنها به دلیل عدم سرمایه و کمک دولت از کار بیکار شده اند. اگر دولت نظارت بیشتری روی کیفیت تولیدات داخلی داشت قطعا حرفی برای گفتن داشتیم. 
 
نوده فراهانی با اشاره به اینکه کارت های اعتباری تا کنون با استقبال کمی از سوی مردم و حتی رونق در بخش اصناف مواجه شده است گفت: با تصویب خرید کالاهای خارجی آن هم با کارتهای اعتباری دیگر کالاهای باکیفیت ایرانی در بخش فروش و صادرات در بین مردم حرفی برای گفتن نخواهند داشت.
 
هیچ! سهم تولیدات داخلی در کارت های اعتباری
رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی تاکید کرد: تاثیرکارت های اعتباری در بخش تولیدات داخلی یعنی هیچ! تاکید کرد: دولت باید با وام های کم بهره و نظارت بیشتر در بخش ماشین آلات، تولیدات داخلی را در راستای بهبود کیفیت تشویق کند، این موارد روی این کارتها سرمایه گذاری می شود توی حوزه تولید انجام شود. 
 
تولید کننده رو تشویق کنیم و با وام کم بهره نوع آوری کند در ماشین آلات تا هم بهره وری بالا رود و هم بخوایم کالایی تولید شود که مورد رضایت مردم باشد وقتی مردم راضی باشند یعنی کالا باکیفیت است و حرفی هم برای صادارت دارند.
 
ما هم تولیدکنندگان خوب داریم و هم تولیدکنندگان بد. اما باید قبول کنیم که هنوز نتوانسته ایم تولیدات با کیفیت خود را به مردم بشناسانیم و هنوز دولت برنامه ریزی درستی در این خصوص نداشته است.  به اعتقاد من الان هم دیر نشده است و اگر تولیدکنندگان داخلی که کالاهای باکیفیت تولید می کنند را به مردم بشناسانیم مردم در انتخاب کالای خارجی در مقابل کالای ایرانی تجدید نظر می کردند.
 
اتحادیه لوازم خانگی به تنهایی نمی تواند با قاچاق مبارزه کند
به گزارش بازار نیوز، نوده فراهانی در پایان در خصوص طرح مبارزه با قاچاق کالاهای خانگی از سوی اتحادیه لوازم خانگی گفت: مبارزه با قاچاق یک عزم ملی می خواهد آن هم از مبدا تا مقصد. و به نظر من یک صنف نمی تواند شرایط قاچاق را کنترل کند. قاچاق باید از مبدا تا مقصد و بعد تا کف بازار کنترل شود و اگر همه مردم و اصناف دست به دست هم دهند می توند در این زمینه به اقتصاد و تولیدات داخلی کمک کند و در غیر این صورت صنف لوازم خانگی نمی تواند به طور کامل و به تنهایی با این مسئله مبارزه کند.

نظر شما چیست؟