اخبار لوازم خانگی

یوسفی : به آزمایش غرفه نمی دهند

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه بین المللی حمایت از تولیدکندگان داخلی است چرا که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهتمام مسئولان به تحریم کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، اتمام حجت ایشان در راستای حمایت از تولید داخل است

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی در حالی پایان یافت که در حاشیه نمایشگاه خبرهای تعجب برانگیزه از تولیدکنندگان داخلی به گوش می رسید.

کمتر از سه ماه به شروع نمایشگاه بین المللی تهران باقی مانده است اما گویا در این نمایشگاه جایی برای نوستالوژی های صنعت لوازم خانگی ایران نیست.

به گفته یوسفی مدیرعامل آزمایش، علیرغم میل لوازم خانگی آزمایش به حضور در نمایشگاه بین المللی، هنوز جواب مثبتی از مسئولان برگزار کننده این نمایشگاه دریافت نکرده است و تلاش ها برای حضور این تولید کننده داخلی تا کنون بی نتیجه مانده است.

به گفته منابع آگاه به نظر می رسد هر سال پس از پایان نمایشگاه، قراردادهای سال بعد بسته خواهد شد و بر طبق عادت مرسوم و به اصطلاح باز هم “ته بار” به تولیدکنندگان داخلی خواهد رسید.

در شرایطی که تمامی واردکنندگان برندهای معتبر غرفه های بزرگ نمایشگاه را در انحصار خود دارند، مثل اینکه جایی برای تولیدکنندگان پر سابقه ای نظیر آزمایش در این نمایشگاه نیست و این یعنی فاجعه ی عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی.

باید ازمسئولین برگزاری نمایشگاه پرسید که در این نمایشگاه اگر قرار نیست غرفه ای در خور شأن شرکت های تولید کننده ی قدیمی داخلی، در اختیار آنان قرار گیرد پس بهتر نیست فاتحه ی تولیدات داخلی را بخوانیم ؟

در این خصوص از اتحادیه لوازم خانگی که به شدت پیگیر حمایت از تولید کنندگان داخلی است و در پنجمین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی مهر تاییدی به فعالیت های حمایتی خود زد،  پیگیر شدیم که محمدطحان پور در این باره به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : ما با شعار “ایرانی کالای ایرانی بخر” پا به عرصه برگزاری نمایشگاه گذاشتیم و خداروشکر استقبال خوبی از نمایشگاه شد.

در خصوص آزمایش قطع به یقین از کمک به آن استقبال خواهیم کرد و پیگیر این موضوع خواهیم شد.

طحان پور افزود : متاسفانه شرایط برگزاری نمایشگاه بین المللی کمی متفاوت است و ما نیزدر مورد آن اظهار نظر نمی کنیم اما از هیچ کمکی به آزمایش دریغ نخواهیم کرد و در خصوص آن با مسئولین برگزاری نمایشگاه و جناب انصاری گفتگو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» بدون شک رسالت و هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه بین المللی حمایت از تولیدکندگان داخلی است چرا که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اهتمام مسئولان به تحریم کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، اتمام حجت ایشان در راستای حمایت از تولید داخل است و بر همین اساس نیز باید قدم برداشته شود.

دریافت هزینه ی غرفه از برندهای خارجی آن هم به یورو گرچه شیرین است اما حمایت از تولیدکنندگان داخلی می بایست در اولویت قرار گرفته تا به سمت یک اقتصاد پویا حرکت کنیم و مشکلات و معضلات اجتماعی که پایه و اساس آن معضل شغلی در ایران است، ریشه کن شود چنانکه بر کسی پوشیده نیست که حمایت از تولید داخل ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت.

نظر شما چیست؟