اخبار لوازم خانگی

هشدار معاون وزیر نسبت به تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به انبار

رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی تاکید کرد: طبق بررسی های به عمل آمده خیلی از بنگاه های صنعتی باید تغییر تکنولوژی دهند در غیر این صورت تبدیل به انبار می شوند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: تا امروز  ۷۱۹۱ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و با بانک قرار داد منعقد کرده اند که تاکنون به ۶۹۶۱ بنگاه تسهیلات در قالب طرح بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: نقدینگی ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور است که بعد از آن صاحبان صنایع کشور با مشکلاتی همچون فرسودگی ماشین آلات و … دست و پنجه نرم می کنند.

یزدانی با اشاره به اینکه عدم توجه به آموزش و پژوهش یکی از عارضه های بنگاه های کوچک و متوسط در کشور است، اظهار کرد: ارتقای رقابت پذیری این بنگاه ها یکی از برنامه هایی بود که این سازمان برای ایجاد طرح خوشه های صنعتی، کنسرسیوم صادرات و آموزش شاغلان در بنگاه ها اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروانه های صادر شده برای ایجاد واحدهای صنعتی ۸۸ هزار فقره با میزان اشتغال زایی دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است، توضیح داد: از این میزان ۸۴ هزار و ۵۰۰ پروانه متعلق به بنگاه های کوچک و متوسط بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۱۲ درصد بنگاه های بزرگ و ۱۲ درصد بنگاه های کوچک و متوسط تا پایان سال گذشته تعطیل بوده‌اند.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های به عمل آمده خیلی از بنگاه های صنعتی باید تغییر تکنولوژی دهند در غیر این صورت تبدیل به انبار می شوند.

یزدانی بیان کرد: حدود ۶۸۰۰ واحد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی راکد شده‌اند که برای نیمی از آن ها امکان احیاء و بازگشت به خط تولید وجود ندارد.

وی افزود: وزیر نیز در خصوص این صنایع دستور داده که پروانه تولید این صنایع لغو شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: بعد از برجام فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت بیش از ۸۰ تفاهم نامه که ۶۰ فقره از آن منجر به قرار داد شده است انجام شد که از این تعداد ۳۰ فقره اجرایی شده است.

نظر شما چیست؟