سایر خبرها

مخالفان طرح ادغام اتحادیه ها، نظرات کارشناسی خود را ارایه کنند

نایب رییس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه طرح ادغام اتحادیه های صنفی مخالفانی دارد، گفت: انتظار می رود مخالفان نظر کارشناسی شان را در راستای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح ارایه کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از ایرنا، ابراهیم درستی اجرای طرح ادغام را قطعی خواند و گفت: ادغام اتحادیه های صنفی بهترین راه ممکن برای کاهش تداخل صنفی و موازی کاری اتحادیه های صنفی در کشور است.
وی گفت: در تهران در میان اتحادیه هایی مانند حمل ونقل، پوشاک ، فناوری اطلاعات(آی تی) ، مواد خوراکی ، مواد غذایی ، مصالح ساختمانی ، لوازم خانگی و آشپزخانه و … چندین رسته دیگر تداخل صنفی داریم که در قالب طرح ادغام باید این مشکل برطرف شود.
نایب رییس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به تجربه و دانش مخالفان طرح ادغام گفت: مخالفان طرح ادغام با کنار گذاشتن موارد غیرصنفی، در صورتی که نظر کارشناسی درباره شرایط بهتر اجرایی شدن طرح ادغام دارند به اتاق اصناف تهران ارایه دهند تا در صورت قابلیت اجرا داشتن در اجرای طرح لحاظ شود.
درستی گفت: طرح برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه های ادغام شده براساس قانون بدین صورت است که انتخاب اعضای هیات مدیره اتحادیه های ادغام شده از میان نامزدها و با رای اعضای همه اتحادیه های ادغام شده در یک اتحادیه جدید صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: ادغام اتحادیه های صنفی مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف است و اجرای این طرح همسو با برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده و به طور قطع باید زمان را از دست نداد تا زودتر این طرح اجراء شود، در غیر اینصورت دیگران برای ما تصمیم می گیرند.
به گزارش ایرنا، نوزدهم اردیبهشت امسال هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در یکصد و یازدهمین نشست خود طرح ادغام اتحادیه های همگن را تصویب کرد و قرار شد اتحادیه ها در سه ماه نسبت به ادغام و چابک سازی اقدام کنند.
ترکیب هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور شامل وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر دادگستری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس شورای عالی استان ها، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، هیات رییسه اتاق اصناف ایران، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، دبیر کل اتاق تعاون ایران و نماینده بسیج اصناف کشور است.

 

نظر شما چیست؟