اخبار لوازم خانگی

کالاهای همراه ملوان مشمول برگ سبز شود/ فساد اداری راه را برای ورود کالای قاچاق باز می کند

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف بوشهر گفت: بخش اعظمی از کالاهای قاچاق که از مبادی اصلی وارد کشور می شود، دارای اسناد قانونی است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مصطفی گراشی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران در خصوص اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در این شهرستان اظهار داشت: یک سازمان در بوشهر با اعمال نفوذ استانی سعی در ورود به بازار دارد و مدعی  است که کماکان برای برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه ماموریت دارد.

وی افزود: بر همین اساس پیشنهاد می شود که اتاق اصناف ایران به منظور ایجاد وحدت رویه میان اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی برای اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق دستور العملی را صادر و ابلاغ کند تا از اعمال برخوردهای سلیقه ای و شخصی خودداری شود.

گراشی همچنین ضمن اشاره به این مطلب که بوشهر دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی است، افزود: طبق قانون ملوانان از معافیت هایی برای واردات کالا برخوردار هستند اما هم اکنون ضرورت دارد که چاره ای اندیشیده شود تا این واردات مورد ساماندهی قرار گیرد و کالاهای همراه ملوانان نیز به دلایل امنیتی، بهداشتی و اجتماعی مشمول برگ سبز شوند.

رئیس اتاق اصناف بوشهر با بیان اینکه بخش اعظمی از کالاهای قاچاق از مبادی اصلی وارد کشور می شود، گفت: فساد در سیستم اداری و کم اظهاری در گمرک موجب می شود تا کالاهای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور شود.

نظر شما چیست؟