اخبار لوازم خانگی

اجناس موجود در واحدهای صنفی گناوه قاچاق نیست/ مبادی ورودی کنترل شود

ال کا ایران : رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: هجوم به مغازه های شهر برای جمع آوری کالاهای قاچاق رفتاری نادرست است و اصناف را نسبت به ادامه فعالیت وحشت زده و دلسرد و مردم از وضعیت موجود دلزده می کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا نظری در خصوص اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق گفت: مخالف ورود کالای قاچاق به کشور هستیم اما واقعیت این است که اکثر اجناس قاچاق از مبادی رسمی و گمرکی وارد کشور می شود.

وی همچنین شیوه جمع آوری کالاهای قاچاق از واحدهای صنفی را نادرست خواند و افزود: این رفتار صحیح نیست که به داخل مغازه های شهر هجوم بیاوریم و مردم را به خاطر وجود ۴ عدد روغن نباتی و چند کیلو برنج به وحشت بیاندازیم زیرا چنین رفتاری کسبه  و مردم را نسبت به وضعیت موجود دلسرد و دلزده می کند.

رئیس اتاق اصناف گناوه در ادامه ضمن اشاره به وجودِ ۵ هزار واحد صنفی در گناوه گفت: در گناوه در صورتی که واحدهای صنفی فاکتور و اسناد معتبر نداشته باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

وی همچنین در مورد حجم کالاهای قاچاق در گناوه اعلام کرد: اجناس موجود در واحدهای صنفی گناوه قاچاق نیستند چون کانتینری وجود ندارد که به واسطه آن کالاهای قاچاق وارد شهر شوند، در گناوه ۵۰۰ لنج وجود دارد که هم اکنون  تنها ۳۰۰ لنج فعال هستند که کالاهای موجود در لنج نیز با برگ سبز وارد می شود.

نظری با بیان اینکه دریا تنها ممر درآمد ساکنان گناوه است، متذکر شد: دولتها هیچ گونه سرمایه گذاری برای گناوه نکردند و هیچ صنعتی در گناوه راه نیانداختند، ساکنان گناوه و حتی تحصیلکرده های گناوه در دریا کار می کنند و در بازار سرگرم هستند.

وی در ادامه بر تقویت تولید داخلی در کشور تاکید کرد و گفت: وقتی یک کانتینر کالا بدون هماهنگی و مجوز به کشور وارد می شود، کالاهای موجود در آن قاچاق محسوب می شود اما مسئله اصلی آن است که بخش عمده ای از اجناس قاچاق از مبادی گمرکی وارد کشور می شود.

نظر شما چیست؟