اخبار لوازم خانگی

حمایت از تولید داخلی و تعیین تعرفه های منطقی، راه مقابله با قاچاق است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دو معضل فساد اداری و قاچاق کالا برداشته شود، دیگر نیازی به درآمد نفتی برای تامین هزینه های کشور نداریم.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد حسینی افزود: قاچاق کالا عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد ، به طوری که باعث کاهش تولید داخلی، کاهش سرمایه‌گذاری مولد و همچنین افزایش بیکاری در کشور شده است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد واردات سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق به کشور به طور میانگین با درآمدهای نفتی یک سال برابر می کند؛ لذا مسئولان باید آگاهانه تر عمل کنند و نحوه برخورد با ورود کالای قاچاق به طور جدی تر از گذشته صورت گیرد.

نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عوامل موثر در افزایش قاچاق  ، بالا بودن نرخ تعرفه‌ واردات است که هر چند در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین شده اما لازم است این نرخ ها بازنگری و متناسب با شرایط روز به صورت منطقی تعیین شود.

حسینی اظهار کرد: بیشترین فراوانی قاچاق کالا مربوط به حوزه پوشاک، مواد غذایی، گوشی تلفن همراه  و انواع لوازم خانگی است که این چند قلم کالا حدود ۴۱ درصد از حجم قاچاق را به خود اختصاص می‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی، بهبود فضای  کسب‌وکار و حذف قوانین و مقررات زائد اداری از مهم‌ترین پیش‌نیازهای حمایت از تولید داخلی است.

حسینی با بیان اینکه حجم بالای واردات قاچاق کالا به کشور سازمان یافته است، افزود: گمرک و مبادی ورودی کشور باید مانند همه کشورهای جهان به تجهیزات و سیستم های نوین بازرسی مجهز باشند و بازرسی توسط نیروهای انسانی مبنا قرار نگیرد .

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز برای برخورد با قاچاق الزاماتی را لحاظ کرده و از طریق کمیسیون نظارت مجلس پیگیر روند مبارزه با قاچاق کالا است.

نظر شما چیست؟