اخبار لوازم خانگی

موفقیت ۱۰ درصدی طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی/مبارزه با کالای قاچاق در گلوگاه‌های توزیع بسیار تاثیرگذار بود

محمد طحان پور گفت: در گذشته و قبل از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر سوزاندن اجناس قاچاق متوجه شدیم این کالاها که قرار بود خرج محل‌های عام المنفعه شود سر از جاهای دیگری در می‌آورد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به پرسشی درباره موفقیت طرح مبارزه با اجناس قاچاق در گلوگاه توزیع، گفت: این اقدام بسیار مفید و خوبی بود.

وی افزود: برچیده شدن کالاهای قاچاق از ویترین‌های مغازه اتفاق خوبی بود که در نتیجه این اقدام رخ داد، البته شاید به ذهن شما برسد که این کالاها به انبار می‌رود و روزی دوباره وارد بازار می‌شود اما به شما عرض می‌کنم که ما در کنار تمامی دستگاه‌های مسئول انبارها را هم برای این اجناس نا امن می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با برچیده شدن اجناس قاچاق از ویترین مغازه ها چرخ تولید به حرکت افتاده است و من طبق آماری که دارم شرایط تولید کنندگان داخلی مطلوب‌تر شده است.

طحان‌پور دلیل حرف خود را اینگونه توضیح داد که تمام صنعت لوازم خانگی از قاچاق رنج می‌بردند اما همیشه کالاهایی هستند که بیشتر مورد قاچاق قرار می‌گیرند از جمله چرخ خیاطی، چرخ گوشت، و دیگر کالاهای کوچک خانگی که بعد از طرح مبارزه با اجناس قاچاق در فروشگاه‌ها، تولیدکنندگان داخلی این کالاها بسیار اظهار رضایت می‌کنند و شرایطشان بهتر شده است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با جمع شدن کالاهای قاچاق گارانتی‌های تقلبی نیز در حال کم رنگ شدن است، چراکه وقتی کالای قاچاقی نباشد گارانتی قاچاق معنایی ندارد.

طحان‌پور در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید جنس قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص بدهند و تکلیف طرح های ایران کد و جی اس وان چه شد، گفت: طرح جی اس وان در شرف اجرا است اما در این موضوعات مردم باید به ما کمک کنند و اگر کالایی می‌خرند و برای آن خدمات پس از فروش هم دریافت می‌کنند به ما اطلاع بدهند و ما در خدمت ان‌ها هستیم و پیگیری خواهیم کرد این اجناس قاچاق است و یا نه.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبری توانا درباره اهتمام به فرمان مقام معظم رهبری در آتش زدن اجناس قاچاق، گفت: قبل‌تر نگاه این گونه بود که کالاهایی که توقیف می‌شوند را تجمیع کنیم و همه انها بفروشیم و پولی را که به دست می‌اوریم را خرج بیمارستان‌های دولتی و یا محل‌های عام المنفعه کنیم اما بعد‌ها متوجه شدیم بعضی از این کالاها سر از جای دیگری در می‌آورند اما بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خیلی موارد اجناس قاچاق سوزانده و در موارد دیگر به کشور مقصد فرستاده شد.

به گزارش فارس، طحان پور درباره کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی نیز اظهار داشت: این کارت ها شاید 10 درصد به خرید محصولات ایرانی کمک کرد آن هم تنها به یک برند و در کل این طرح موفق نبود.

وی دلیل ناموفق بودن طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را اینگونه تشریح کرد: دارندگان این کارت‌ها خود نمی‌دانستد نمایندگی این محصولات در کجا قرار دارد و به جای آن از بنکداران خرید می‌کردند که همان اجناس  ایرانی را دارند؛ در این صورت پول به حساب تولید نمی‌رفت بلکه به حساب توزیع‌کنندگان می‌رفت و طبیعتا اتفاقی هم برای تولید کشور رخ نمی‌داد.

نظر شما چیست؟