اخبار لوازم خانگی

دستور جهانگیری به صنف لوازم خانگی چه بود؟

جهانگیری از ما راهکار خواست و ما که از نزدیک با بازار آشنا بودیم به عنوان راهکار پیشنهاد دادیم که اصناف بر این طرح مدیریت داشته باشند و این وضعیت را کنترل کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی با حضور در سومین روز نمایشگاه مطبوعات از حال و هوای امروز بازار و طرح مبارزه با عرضه قاچاق  در پاسخ به پرسش پارسینه مبنی بر اینکه آیا طرح مبارزه با عرضه قاچاق که برای اولین بار بر عهده اصناف قرار گرفته است به خوبی اجرا می‌شود یا خیر، گفت: این طرح، طرح خوبی است که واگذار به اصناف و اتحادیه ها شده که البته این امر درخواست خود ما بوده است. 

 
طحان پور افزود: پس از اجرای طرح اولیه  گزارش کلی از برخوردها به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادیم. در این میان مشکلات و اتفاقاتی در حال رخ دادن بود و حالت هراس  و ترس در بین کاسبان و بازار به وجود آمد.  جهانگیری از ما  راهکار خواست و ما که از نزدیک با بازار آشنا بودیم به عنوان راهکار  پیشنهاد  دادیم که اصناف بر این  طرح مدیریت داشته باشند و این وضعیت را کنترل کنند. به دلیل آنکه  اصناف اجناس را به خوبی می شناسند و می دانند که کدام اجناس تولید داخل کدام وارداتی  و کدام یک قاچاق است. 
 
طحان پور گفت: موضوعی که برایم جالب و رضایت بخش بود این بود که زمانی که توضیحات را به جهانگیری گفتیم او مشکلات را شنید و با کمال میل پیشنهادات را پذیرفتند.
 
او با طرح مثالی تصریح کرد: در نمایشگاه لوازم خانگی یک برند وجود داشت که اکثر مردم فکر می کردند تولید خارجی است در حالی که فقط اسم این کالا شبیه تولیدات خارجی بود. بنابراین  این موضوع را تنها اتحادیه ها و اصناف متوجه خواهند شد.
 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: شاید استنباط جامعه این باشد که چاقو دسته خود را نمی برد  و اصناف نمی‌توانند با این موضوع برخورد کنند ما در لوازم خانگی ثابت کردیم که این کار شدنی است. البته این فعل خواستن  برخورد با قاچاق کالا در میان همکاران و فروشندگان نیز وجود داشت. فروشندگان از قاچاق و وضعیت بازار راضی نبودند و کسانی که سلامت کاربرایشان مهم است  و می‌خواهند درآمد مشروع داشته باشند به شدت نگران وضعیت بازار بودند. 
 
طحان پور در خصوص تخلفات پیشین گفت: یکسری افراد که پروانه کسب نداشته و فرار مالیاتی دارند و کالاهای قاچاق را در بازار خرید و فروش می کردند با ترغیب مردم کالاهایی که خدمات  پس از فروش ندارد، به فروش می‌رسانند. 
 
او در ادامه گفت: پس از اجرایی شدن طرح، تنها جمله ای که  در پاسخ به تولیدکنندگان گفتم این بود که خستگی ام در رفت. قبل از اجرایی شدن طرح مبارزه با عرضه قاچاق کالا دیدم که تولیدکنندگان نا امید بودند و می‌خواستند کارخانه را تعطیل کنند. اما حالا امیدوار به کار خود ادامه می‌دهند.
 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی اذعان داشت: خوشبختانه با تبلیغ خوب رسانه ها  کالاهایی در پستو پنهان شدند بنابراین خود به خود فکرها به سویی می رود که این کالاها را  جنس قاچاق قلمداد می کند. این یک قدم مثبت بود.  برخی ها که کالا را در انبار نگهداری می کنند مطمئنا دیگر نمی توانند همچون گذشته کالای خود را بفروشند. از سوی دیگر  سفارش نمی گیرد. بسیار خوشحالم بابت این اتفاقات.
 
او در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار چگونه است، گفت: جز بازار مواد غذایی هیچ بازاری وضعیت خوبی ندارد.  من به عنوان رئیس اتحادیه لوازم خانگی می گوییم در حال حاضر کسی وارد این حرفه نشود. سرمایه بسیاری لازم است و وضعیت بازار خوب نیست. 
 
به گزارش پارسینه، طحان پور با بیان اینکه امیدواریم که دلال بازی در کشورکاهش پیدا  کند، گفت: امیدوار هستم که بازار حال خوبی داشته باشد.تعدد تولید و کارخانه ها نیز وضعیت را نامناسب می کند.زمانی که 1500 برند وجود دارد این برندها دیده نمی شود اما اگر 20 برند وجود داشته باشد این برندها دیده می شوند و خرید و فروش بیشتری نیز خواهد داشت.
 او می گوید: دلیلی ندارد که کارخانه های بسیاری برای تولید یک محصول خاص وجود داشته باشد .
 

نظر شما چیست؟