اخبار لوازم خانگی

سامسونگ در پیچ و خم دسیسه های پشت پرده

سامسونگ برندی با قدمت نزدیک به 80 سال است که این روزها حال و هوای خوبی ندارد و در حجمه رسانه ای شدیدی قرار گرفته است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامسونگ برندی با قدمت نزدیک به 80 سال است که این روزها حال و هوای خوبی ندارد و در حجمه رسانه ای شدیدی قرار گرفته است.

گرچه در ایران سامسونگ را به عنوان یک تولید کننده ی لوازم خانگی و موبایل می شناسند اما قدمت 78 ساله این برند محبوب کره ای در فراز و نشیب های فراوان به اعتبار امروز خود رسیده است.

سال ۱۹۳۸ وقتی که لی بیونگ چول در قالب یک شرکت بازرگانی گروه سامسونگ را تشکیل داد شاید فکرش را هم نمی کرد که این گروه تجاری و بازرگانی قرار است روزی بازار الکترونیک جهان را قبضه کند.

جالب است بدانید که در طول ۳ دهه نخست تاسیس، این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته است.

در اواخر دهه ۱۹۶۰ بود که سامسونگ با ورود به عرصه الکترونیک دچار تحول بزرگی شد و در اواسط دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی نیز ورود کرد.

با درگذشت لی بیونگ چول این گروه تجاری دچار تحولات گسترده ای شد و در پی آن به چهار گروه مستقل سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تقسیم شد.

تحول اساسی و شروع فتح قلعه های صنایع الکترونیک سامسونگ از دهه ۱۹۹۰ کلید خورد.زمانی که سامسونگ تصمیم گرفت که فعالیت‌هایش را جهانی کند و در پی آن تمرکز اصلی خودرا در صنایع الکترونیک، گوشی تلفن همراه و نیم‌رساناها، معطوف کرد.

 

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت می‌باشد، که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می‌شود. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴۲۷٬۰۰۰ نفر اعلام شده است.

همه آنچه که گفته شد اعتبار یک کره ای مدعی بود که طی چند ماه گذشته با مشکلات فراوانی مواجه شده است.نوت 7 و در پی آن ماشین های لباس شویی سامسونگ خاطر خریداران این برند را تا حدی مکدر کرد که تاثیرات نارضایتی مشتریان در سهام این شرکت نیز تاثیر گذاشت.

مشکلات انفجار در گوشیهای نوت 7 هنوز بحث داغ بازار صنایع الکترونیک بود که فاجعه لباس شویی های سامسونگ نیز به آن اضافه شد و در پی آن خود سامسونگ طی یک فراخوان دستور جمع‌آوری ۲٫۸ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی دستی را صادر کرد.

به گزارش ال کا ایران بر اساس این فراخوان، درب بالایی این محصول در هنگام کار کردن باز شده و حتی موجب شکسته شدن فک و شانه‌ی تعدادی از کاربران شده است.

خطاهای انسانی در هنگام تولید این محصولات علت اصلی این اتفاقات اعلام شده که اگر به واقع اینگونه باشد می توان گفت که شاید عده ای در این اتفاقات عامدانه و هوشیارانه در فکر تخریب بازار این برنده کره ای باشند.

البته این اظهار نظرات به هیچ وجه رسمی نبوده اما از گوشه و کنار خبر می رسد که اتفاقات پشت پرده شک بر انگیز بوده و  در حال بررسی موضوع می باشند.

حال باید منتظر ماند و دید که این سرهنگ پر سابقه کره ای ستاره های از دست داده اش را می تواند پس بگیرد یا خیر؟…

نظر شما چیست؟