اخبار لوازم خانگی

59 درصد از لوازم خانگي خريد و فروش شده توليد داخل كشور بوده است

ال کا ایران : طرح آمارگیري از كارگاه‌هاي عمده و خرده‌فروشي لوازم خانگي يكي از طرح‌هاي مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه‌ي اطلاعات مناسب از ويژگي‌هاي كارگاه‌‌هاي داراي فعاليت خريد و فروش لوازم خانگي، در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران و با همکاري سازمان‌ مديريت و برنامه‌ريزي استان‌هاي کشور به اجرا درآمده است تا در برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي به كارگرفته شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نتایج طرح در سال 1392 نشان می‌دهد:

در سال 1392، حدود 59 درصد از لوازم خانگي خريداري و فروخته شده (كالاهاي منتخب در اين طرح آماري)، توليد داخل كشور بوده‌است

51 درصد پاسخگويان (فروشندگان لوازم خانگي)، كيفيت بالاي لوازم خانگي خارجي را مهم‌ترين عامل توجه مشتريان، به لوازم خانگي خارجي مي‌دانند.

قابل اعتماد نبودن و نداشتن كيفيت لوازم خانگي داخلي، در رقابت با رقباي خارجي، به ترتيب با 47/5 و 35 درصد، مهم‌ترين عوامل بي توجهي مشتريان به لوازم خانگي داخلي، از ديد پاسخگويان بوده است.

نتایج نشان می دهد که مهم ترين دليل بي‌كيفيت بودن لوازم خانگي داخلي از ديد فروشندگان، به كار نگرفتن فن‌آوري و نوآوري در ساخت كالاهاي داخلي است.

از نظر فروشندگان لوازم خانگي، فن‌آوري پيشرفته با 61 درصد و خلاقيت در طراحي مناسب كالاهاي خارجي با 46/5 درصد، از مهم‌ترين دلايل با كيفيت بودن لوازم خانگي خارجي بوده است.
نتايج طرح نشان مي‌دهد كه بهره‌وري هر كاركن در كارگاه‌هاي عمده و خرده‌فروشي لوازم خانگي 199 ميليون ريال در سال 1392 بوده است.
در پايان خاطر نشان مي‌سازد نتايج تفصيلي طرح مذكور در قالب يك نشريه در دست چاپ و انتشار است، كه كاربران مي‌توانند بزودي از طريق درگاه ملي آمار به نشاني www.amar.org.ir و يا از طريق واحد اطلاع‌رساني به آن دسترسي داشته باشند.

نظر شما چیست؟