اخبار لوازم خانگی

ضربه مهلک کالای قاچاق سازمان یافته به اقتصاد کشور قابل انکار نیست

ال کا ایران : عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ورود کالاهای قاچاق به صورت سازمان یافته به کشور ضربه مهلکی را به اقتصاد کشور وارد کرده که به سادگی قابل جبران نیست .

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا ملک شاهی راد افزود: ورود کالای قاچاق با حجم بالا و سازمان یافته به کشور ، نوعی مقابله با اقتصاد مقاومتی است و با توجه به اینکه مشکل اصلی کشور در حال حاضر بیکاری و نبود اشتغال است،  کالای قاچاق باعث تعطیلی برخی کارخانه ها و از بین رفتن تولید داخلی شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی قاچاق به کشور به صورت سازمان یافته است؛ ضمن اینکه قوانین مختلف برای ثبت و ضبط کالاهای قاچاق وجود دارد اما در برخی موارد به درستی اجرا نمی‌شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط برای تولید داخلی باید به گونه ای باشد که موانع تولید برداشته شده باشد و کارآفرین راغب به سرمایه گذاری در بخش تولید آن هم در جایی که ریسک کمتر و سود تضمین شده‌ داشته باشد، اقدام کند تا از میزان بیکاری در کشور کاسته شود.

ملک شاهی راد با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید واردات کالا به کشور کاهش یابد، گفت: باید تسهیلات و امکانات لازم برای تقویت تولید داخلی و افزایش کیفیت تولیدات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد .

عضو کمیسیون  عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه و پیشرفت کشور باید دولت  نقش کمتری در اقتصاد داشته باشد و بیشتر امور به بخش خصوصی واقعی و مردم واگذار شود و دولت تنها نظارت دقیق، مدیریت، حمایت و پشتیبانی را انجام دهد و موانع اقتصادی را برطرف کند.

نظر شما چیست؟