اخبار لوازم خانگی

ضرورت صدور کد شناسه برای شناسایی دقیق کالاهای قاچاق/ وزارت صنعت برای ساماندهی فروشگاه‌های مجازی سازوکاری بیندیشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است صدور کد شناسه کالا برای جلوگیری از فروش اجناس قاچاق در فضای مجازی الزامی است در غیر اینصورت در آینده برای کاهش سطح تخلف در فضای مجازی باید هزینه‌ای بسیار بالاتر و بیشتر پرداخته شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سیدمهدی مقدسی با اشاره به فروش کالاهای قاچاق درشبکه های اجتماعی،گفت:گسترش استفاده از فضای مجازی درتجارت، واقعیتی همه‌گیر است که در سراسر جهان اتفاق افتاده و در ایران هم به مرور روبه افزایش است، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی فروشگاه‌های مجازی باید سازوکاری بیندیشد، تا با اعطای نماد اعتماد الکترونیک به این شبکه های مجازی، فعالیت آنها رصد شود و از فروش کالای قاچاق در آنها جلوگیری شود.

 

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قوانین موجود برای مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی،افزود: اکنون قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد، ولی از آنجا که هنوز ساختار منسجمی برای نظارت و اجرای آن از سوی یک نهاد دیده نشده،باید فرآیندی واحد برای مقابله با این معضل اقتصادی در میان مجازی تنظیم شود.

کاهش جرایم در فضای مجازی با ایجاد زیرساخت‌های اصولی

مقدسی،ادامه داد: اگر اکنون که فضا علیه قاچاق و تخلف شکل گرفته تصمیم‌گیری اصولی نسبت به برخورد با این معضل به خصوص در دنیای مجازی نداشته باشیم،به دلیل گستردگی آن در آینده باید هزینه‌ای بسیار بالاتر و بیشتر برای کاهش سطح تخلف در فضای مجازی بپردازیم.

وی با اشاره به ابلاغ  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال ۱۳۹۲ یادآور شد: مبارزه با قاچاق در دنیای مجازی به دلیل برخی از نقیصه‌ها مثل کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز هنوز جای کار زیادی دارد و باید ابتدا با ایجاد زیرساخت‌های اصولی نسبت به کاهش جرایم و تخلف در میان فضای مجازی گام برداشت.

ضرورت صدور کد شناسه و رهگیری برای شناسایی دقیق کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی حقیقی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید برضرورت صدور کد شناسه و رهگیری برای شناسایی دقیق کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی حقیقی برای جلوگیری از عرضه آنها در دنیای مجازی،تصریح کرد:با صدور کد شناسه کالا تمامی عرضه‌کنندگان فروشگاه‌های حقیقی و مجازی می توانند کالای مورد نیاز خود را با دیدی باز و شناختی دقیق از قانونی بودن یا نبودن آنها انتخاب کنند،البته از بحث فرهنگ‌سازی درکاهش تقاضا برای کالاهای قاچاق نیز نباید چشم‌پوشی کرد.

نظر شما چیست؟