اخبار لوازم خانگی

خرید جدید سامسونگ، شرکت Harman

سامسونگ امتیاز شرکت Harman را با قیمت 8 میلیارد دلار خریداری کرد

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیک امروز به طور رسمی اعلام نمود در حال خرید شرکتHarman International Industries  با قیمت 112 دلار به ازای هر سهم به صورت نقدی است که مجموعا 8 میلیارد دلار می شود.

این معامله حضور سامسونگ را در بازار در حال رشد فناوری های متصل، لوازم صوتی رده بالا برای خودروها گسترش خواهد بخشید  که یک الویت استراتژیکی برای سامسونگ به شمار می رود.

هارمن رهبری بازار تولید لوازم صوتی خودرو در جهان را در دست دارد، به طوری که براساس گزارش مالی منتشر شده آن طی 1 سال، 65 درصد از درآمد این شرکت از بخش  خودروسازی تامین شده است.

Harman در طراحی و یکپارچه سازی فناوری های پیچیده سیستم های خودرو تجربه قابل توجهی دارد و در چند سال اخیر رابطه عمیقی با برخی از تولید کنندگان صنعت خودرو داشته است.

به موجب این معامله سامسونگ اختیار 8000 طراح نرم افزار و مهندسان هارمن را در دست می گیرد که مشغول باز کردن پتانسیل های بازار اشیا IOT هستند. غول فناوری کره ای همچنین امتیاز برندهای پیشرویی مانند Harman Kardon, JBL Mark Levinson, AKG, Lexicon, Revel و Infinity تحت تملک خود در می آورد.

هارمان قصد دارد به محض نهایی شدن این قرار داد بعنوان یک شرکت زیرمجموعه سامسونگ توسط تیم اختصاصی اش به فعالیت خود ادامه دهد.

سامسونگ قصد دارد نیروهای انسانی، تجهیزات، دفتر مرکزی و همچنین تمام برندهای صوتی حرفه ای هارمن را حفظ نماید. این معامله در اواسط سال 2017 توسط سهامداران سامسونگ نهایی خواهد شد.

نظر شما چیست؟