اخبار لوازم خانگی

دولت و بانک مرکزی طرح کارت خرید لوازم خانگی را تا پایان اجرایی کنند/ کارت اعتباری فقط باید به کالاهای داخلی اختصاص یابد

ال کا ایران : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که وزارت صنعت و بانک مرکزی باید هرچه سریعتر طرح کارت خرید لوازم خانگی و وام آن را پرداخت کنند و این وام باید تنها به لوازم خانگی ایرانی اختصاص یابد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمدرضا منصوری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،ضمن انتقاد از عدم ثبات تصمیم گیری وزارت صنعت درطرح کارت خرید کالا،گفت:متاسفانه روش صدور کارت با تغییرات مکرر و نقص در اجرا به شکل صحیحی عملیاتی نشده است و طرح خرید کالا که ابتدا مقرر شده بود به خرید کالاهای ایرانی اختصاص یابد؛با اتخاذ تصمیمات عجولانه به کالاهای خارجی اختصاص یافت و در نهایت هیچ ثمری برای تولیدکنندگان داخلی و حتی خروج بازار از رکود نداشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه درمجلس شورای اسلامی،بااشاره به بالابودن هزینه سربار تولید کالاهای داخلی،افزود:درشرایطی که نرخ سودتسهیلات برای تولید کالای ایرانی بالا است و کارت اعتباری به کالاهای خارجی اختصاص می یابد،مسلما کالاهای چینی و سایر کالاهای خارجی به دلیل پایین بودن قیمت و تنوع ،گوی سبقت را از کالاهای ایرانی می ربایند.

بانک ها وظیفه خود را برای رونق در اقتصاد کشور به درستی اجرایی کنند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، منصوری با بیان اینکه طرح کارت های اعتباری خرید کالا باید برای خرید کالای ایرانی باشد تا بتواند در خروج از رکود موثر باشد،ادامه داد:بانک ها باید وظیفه خود را برای رونق در اقتصاد کشور به درستی اجرایی کنند،حتی اگر ضرورت داشت دولت می تواند برای رونق در اقتصاد به بانک ها یارانه پرداخت کند تا نرخ سود کارت های اعتباری مناسب باشد و مردم بتوانند با سهولت نیازهای خود را برطرف کنند.

وی باتاکید براینکه وزارت صنعت و بانک مرکزی بایدهرچه سریعتر طرح کارت خرید لوازم خانگی و وام آن را پرداخت کنند،یادآور شد:این وام باید تنها به لوازم خانگی ایرانی،اختصاص یابد و دولت و بانک مرکزی با ثبات درتصمیم گیری این طرح را تا پایان اجرایی کنند.

تاخیر در اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی باعث تشدید رکود بازار شده است

منصوری با بیان اینکه تاخیر در اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی نیز باعث تشدید رکود بازار شده است،افزود:بهترین راه مقابله با رکود،تحریک تقاضا است و تقاضای مؤثر،‌تقاضایی است که در بازار منجر به مبادله اقتصادی شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید برحمایت از کالاهای ایرانی، تصریح کرد: باید بدانیم که خرید کالا و رفع نیازهایمان از کشوری چون چین به کاهش مشکلات و ارزبری این کشور و در نتیجه بیشترشدن معضلات اقتصادی کشور خودمان منجر خواهد شد.

نظر شما چیست؟