اخبار لوازم خانگی

سامسونگ پتنتی از تلویزیون های هولوگرافیک به ثبت رساند

به نظر می رسد سامسونگ چندین چشم انداز متفاوت از قابلیت ها و شکل احتمالی یک تلویزیون در آینده در سر دارد. چند روز پیش پتنت جدیدی از تلویزیون های رول شونده غول فناوری کره ای به ثبت رسید .

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حالا شاهد پتنت جدید دیگری هستیم که رویای توسعه تلویزیون های هولوگرافیک توسط سامسونگ را نشان می دهد که جایگزین مناسبی برای تلویزیون های سه بعدی خواهد بود که با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه نشد.

درخواست ثبت این پتنت جدید سامسونگ ابتدای ماه در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا مطرح شد. این طرح برخلاف دیگر پتنت ها در اندازه بزرگ منتشر شده که در آن با توضیح اینکه اکثر تلویزیون های سه بعدی معمولی از شیوه ای به نام اختلاف منتظر دوچشمی استفاده می‌ شده که موجب دشواری در افزایش تعداد نقاط دید افراد می شود.

این شیوه احساس خستگی بیشتری را در کاربر ایجاد می کند چرا که میان عمق درک شده توسط ذهن و تمرکز چشم ها اختلاف سطح زیادی وجود دارد.

سپس سامسونگ سعی دارد تا با بهره گیری از عمق تصاویر درک شده توسط ذهن که با فوکوس چشمان سازگار است اختلاف منظر کاملی را از شیوه نمایشگرهای هولوگرافیک ارائه دهد.

این پتنت با شرح جزییات بیشتر دقیقا نشان می دهد این تلویزیون هولوگرافیک قدرت خود را از چه قطعاتی می گیرد.  این تلویزیون مجهز به فناوری ردیاب چشم است که جایگاه لحظه ای بیننده را ردیابی می کند.

این تلویزیون اساسا با بهره گیری از فناوری هولوگرافیک یک تجربه سه بعدی بدون عینکی را فراهم می کند تا تصاویر را واقعی تر نشان داده و نوعی تجربه دیداری همه‌ جانبه ای را ارائه دهد.

درخواست ثبت این پتنت در ماه ژانویه سال جاری توسط سامسونگ در سازمان ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) مطرح شد و حالا این طرح به ثبت رسیده است.

همانطور که می دانید همه ایده هایی که پتنت آن به مرحله ثبت می رسد، به صورت عملی تولید نمی شوند؛ در نتیجه در حال حاضر نمی توان با اطمینان گفت که آیا سامسونگ واقعا قصد تولید تلویزیون های هولوگرافیک را دارد یا خیر.

نظر شما چیست؟