اخبار لوازم خانگی

ضرورت تسریع در صدور آراء پرونده های قاچاق توسط تعزیرات حکومتی/ دستگاه های کاشف بر پرونده های قاچاق سازمان یافته متمرکز شوند

ال کا ایران : مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید در صدور آراء پرونده های قاچاق توسط تعزیرات حکومتی تسریع شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پورانیان مدیر کل بازرسی ویژه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دشتی نژاد دبیر کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان از انبارهای اموال تملیکی بازدید کردند.

پورانیان طی این بازدید، ضرورت تسریع در صدور آراء پرونده های قاچاق را توسط مراجع تعزیرات حکومتی مهم دانست  و گفت: با توجه به دپوی کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی و مشکل کمبود انبار، که این سازمان با آن مواجه است، شعب تعزیرات حکومتی باید هر چه سریعتر نسبت به صدور آراء این پرونده ها اقدام نمایند تا سازمان اموال تملیکی بتواند نسبت به وظایف ذاتی خود یعنی تعیین تکلیف کالاهای قاچاق اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی افزود، دپوی این قبیل کالاها به غیر از هزینه برای دولت چیز دیگری نخواهد داشت.

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم حمایت از سازمان اموال تملیکی، تجهیز و قفسه بندی انبارهای اموال تملیکی استان خوزستان را در راستای حفظ و نگهداشت مطلوب کالاهای تحت تملک این سازمان ضروری دانست.

این مقام مسئول تاکید کرد،  دستگاه های کاشف در مبارزه با کالاهای قاچاق باید بر روی پرونده های کلان و قاچاق های سازمان یافته متمرکز شوند.

گفتنی است با توجه به مجاورت  استان خوزستان با کشور عراق و تقاضای بازار این کشور، شرایط و  امکان صادرات کالاهای سازمان اموال تملیکی به کشور عراق فراهم است. ذکر این نکته ضروریست که ارزش گذاری این کالا ها باید به نحوی باشد که برای خریداران صرفه خرید و صادرات نیز وجود داشته باشد.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان اموال تملیکی در روزهای گذشته از پر شدن ظرفیت انبارهای این سازمان خبر داده و گفته بود، در صورت عدم تعیین تکلیف کالاهای توقیف شدن با مشکلاتی در خصوص نگهداری و انباری داری کالای قاچاق مواجه خواهیم شد.

نظر شما چیست؟