اخبار لوازم خانگی

۵۸ اتحادیه ملزم به جمع‌آوری کالاهای قاچاق شدند

۵۸ اتحادیه صنفی ملزم به اجرای طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق در سطح عرضه فروشگاهی شدند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نایب رییس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطح نیمه مهرماه کلید خورد و این تصمیم از مدت‌ها قبل در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری اتخاذ شد تا بازرسی و نظارت در زمینه عرضه کالاهای قاچاق تشدید پیدا کند.

ابراهیم درستی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پلکانی پیش ‌می رود، خاطرنشان‌ کرد: در حال حاضر اتحادیه‌های لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، لوازم وزرشی، لوازم پزشکی و لوازم الکتریکی کار خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند و طرح مذکور به صورت پلکانی در حال پیشرفت است و باید ۵۸ اتحادیه این دستورالعمل را اجرایی کنند.

نایب رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تصمیم بر این شده که ابتدا بازرسی اصناف درزمینه طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق اقدام کند، خاطرنشان‌ کرد: اگر بازرسی اصناف در این زمینه موفق نباشد پس از آن فعالیت مربوطه به تعزیرات ارجاع داده می‌شود. اگر فروشگاه‌ها دارای فاکتور و برگه سبز خرید نباشند از طریق بازرسی اصناف به آن‌ها ۲۴ ساعت فرصت داده می‌شود تا در این زمینه اقدام کنند و اگر در این راستا اقدامی انجام ندهند، مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

درستی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع تولید باید جایگزین مقوله واردات شود، عنوان کرد: باید در راستای کیفی سازی محصولات تعدیل قیمت کالا و ارائه خدمات پس از فروش گام برداریم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست می‌کنیم که در واردات انحصار وجود نداشته باشد و هرکسی که قانون را در امر واردات رعایت می‌کند مجوز واردات اخذ نماید.

وی افزود: قطعا شرایط رقابتی موجب پایین آمدن قیمت و بالا رفتن خدمات ارائه شده به مشتری می‌شود تا شاهد اشتیاق بیشتر مشتریان به خرید باشیم. باید سعی کنیم کالاهای داخلی مطلوب را به مشتریان عرضه کنیم تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود؛ به ویژه در زمینه کالاهایی که نمونه مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

نظر شما چیست؟