اخبار لوازم خانگی

سامسونگ نمی تواند پنل های OLED آیفون های بعدی را در حجم انبوه تولید کند

سامسونگ توانایی تامین همه پنل های OLED آیفون بعدی را ندارد

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شایعه استفاده اپل از پنل های OLED در ساخت نسل بعدی آیفون های خود، مدتی است در فضای مجازی به گوش می رسد. حجم این شایعات اخیرا شدت گرفته چرا که با توجه به دهمین سالگرد تولیدد آیفون انتظار می رود شاهد به روز رسانی چشمگیری از نسل بعدی پرچمداران اپل باشیم.

با توجه به اینکه سامسونگ یکی از تولید کنندگان پیشرو نمایشگرهای OLED در بازار است، مدتی پیش اپل و غول کره ای برای سال ۲۰۱۷ قراردادی به ‌منظور تأمین نیاز اپل برای پنل‌ های OLED به امضا رسانده ‌اند.

حالا به گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع آگاه گفته می شود سامسونگ نمی تواند نیاز این شرکت به این پنل های OLED را در تولید آیفون ‌های سال ۲۰۱۷ تأمین کند.

 

سامسونگ و دیگر تامین کنندگان های نمایشگرهای OLED از جمله LG، Japan Display و شارپ تا سال 2018 با مسئله محدودیت ظرفیت تولید مواجهند.

گفته می شود سامسونگ تامین کننده انحصاری پنل های OLED برای نسل بعدی آیفون ها هستند اما از آنجایی که با توجه به افزایش تقاضای پرچمداران اپل ایجاد تعادل در نرخ بازده کم امری دشوار به شمار می رود مشخص نیست که آیا کره ‌ای ‌ها می ‌توانند این حجم از نیاز اپل را برطرف کنند یا خیر.

این  مسئله موجب شده تا اپل از استفاده این پنل تا حد زیادی صرف نظر کند و تنها یک مدل از پرچمداران نسل بعدی خود را به  پنل‌ OLED تجهیز و راهی بازار کند. همچنین در این گزارش آمده پنل های سفارش داده شده توسط اپل در اندازه ۵ اینچ و بالاتر خواهد بود.

بدیهی است هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده و هر دو شرکت نیز از ابراز هرگونه نظر درباره این گزارش خودداری کردند.

نظر شما چیست؟