اخبار لوازم خانگی

ضرورت افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با قاچاق کالا/ برخورد انفرادی ثمربخش نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید ضرورت بر افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا گفت:یکی از اصلی ترین راه ها برای مقابله با قاچاق، استفاده از روش های اقصادی است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید مهدی مقدسی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحثی حیاتی برای اقتصاد کشور است، گفت:برای مبارزه با قاچاق کالا نمی توان به صورت انفرادی برخورد کرد و همه دستگاه های مسئول برای ریشه کن شدن این معضل شوم اقتصادی باید با یکدیگر همکاری کنند.

نمایینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از اصلی ترین راه ها برای مقابله با قاچاق، استفاده از روش های اقتصادی است، افزود: بر اساس قوانین و آیین نامه های موجود و نیز تاکید مقام معظم رهبری، امحاء و نابودی محموله های قاچاق و جلوگیری قاطع از توزیع این اقلام که به طور قطع به تولید کشور آسیب می رساند، باید اولویت نخست دستگاه های نظارتی و برخوردکننده باشد.

توسعه صادرات و مقابله با قاچاق از راه های اصلی حمایت از تولید داخلی است

مقدسی با اشاره به اینکه توسعه صادرات و مقابله با قاچاق از راه های اصلی حمایت از تولید داخلی است، ادامه داد: متاسفانه برخی مجوزها و مقررات دست و پاگیر، توسعه صادرات را با کندی مواجه می کند که لازم است دستگاه های مربوطه این موضوع را بررسی و مجوزهایی که برای توسعه صادرات مانع و مزاحمت ایجاد می کنند را لغو کنند.

ضرورت برخورد با دانه درشت های قاچاق برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی بر برخورد و مبارزه با دانه درشت های قاچاق کالا و ارز برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و یادآور شد: قاچاق نوعی فرار از قانون و تضعیف اقتصاد داخلی محسوب می شود و کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی را در پی دارد، که حمایت از تولید داخلی از مهم ترین محورهای اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاه ها در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا، تصریح کرد: دستگاه های متولی با برنامه ریزی مناسب، گام های موثر و قابل توجهی را در این زمینه بردارند تا از مهمترین عوامل بر هم زدن تعادل اقتصادی در کشور جلوگیری شود.

نظر شما چیست؟