اخبار لوازم خانگی

مراحل تمیزکردن و ضدعفونی ماشین لباسشویی

هرکدام از لوازم خانگی اعم از برقی و دستی نیاز به مراقبت و تمیز شدن دارند. برای تمیزی و مراقبت از هر کدام از وسایل خانگی روش و اصولی وجود دارد ، به عنوان مثال استفاده از مواد شوینده برای برخی از وسایل مثل ظروف ضروری است ولی برای دسته ای از لوازم منزل برعکس استفاده از این مواد کاملا نتیجه عکس را خواهد داشت.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی به عنوان یک ابزار شوینده مدام با آب و مواد پاک کننده در تماس است با این حال نیاز به تمیز شدن دارد ولی به نحوی متفاوت با انچه اکثر ما در جریان کارهای منزل آن را انجام می دهیم. یکی از بخش های فراموش شده ماشین لباسشویی برای تمیزی واشری است که در قسمت جلویی و مماس با درب ماشین لباسشویی برای جلوگیری از خارج شدن آب در حین شستشو تعبیه و نصب شده است .

اصولا بعد از مدتها استفاده از ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک این قسمت با کپک و لکه های بدبو مقاومت خود را از دست داده و مشکل ساز می شود . علاوه بر این قسمت سایر بخش های داخلی و خارجی ماشین لباسشویی بایستی مرتب و به دقت تمیز شوند . در این گزارش به اصول تمیز کردن این وسیله شوینده خواهیم پرداخت.

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی:

قدم اول:بعد از هربار شستشوی لباس ها بعد از تخلیه لباس ها از ماشین لباسشویی واشر چرمی را با یک دستمال نخی کاملا خشک و تمیز کنید. همچنین برای رفع نم و خیسی باقی مانده در فضای داخل ماشین لباسشویی و واشر چرمی بهتر است برای چند ساعت درب لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا با چرخش هوای محیط در آن رطوبت رفع شود.

تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

قدم دوم:اکثر ماشین لباسشویی ها به خصوص مدل های جدید دارای بخش مخصوص به عنوان محفظه صابون مایع و یا بهتر است بگوییم شوینده های مایع هستند که اصولا با پر کردن بیش از حد این جایگاه مقداری از مواد شوینده مایع در اطراف و لبه های آن باقی می ماند و به مرور زمان با تغییر رنگ بوی بدی ایجاد می کند .

بهترین روش برای جلوگیری از این مورد استفاده از مواد شوینده به اندازه لازم است ، منظور به میزان خطوطی است که به عنوان حد و مرز تعیین شده است .

اگر ناخواسته با پرکردن بیش از حد این بخش از ماشین لباسشویی لکه هایی ایجاد شده است با یک دستمال مرطوب ان را پاک کنید تا به مرور زمان با کار کردن ماشین لباسشویی بوی بدی ایجاد نشود. به طور کلی استفاده از مواد شوینده مایع به مرور موجب بروی بوی بد ماشین لباسشویی می شود پس بهتر است از پودرهای ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده کنید.

تمیز کردن لباسشویی برای رفع بوی بد آن

 قدم سوم:هر چند ماه یکبار ماشین لباسشویی را پاکسازی کنید . با استفاده از مایع سفید کننده و آب داغ می توانید ماشین لباسشویی را پاکسازی کنید . در مدلهای قدیمی به طور مستقیم و در مدل های جدید داخل محل مخصوص مایع شستشو یک فنجان مایع سفید کننده ریخته و لباسشویی را بدون لباس و با آب گرم روشن کنید تا چند دقیقه در این حالت کار کند. چرخش آب داغ و مایع سفید کننده در مخزن داخلی ماشین لباسشویی به صورت فوق العاده ای موجب پاکسازی ماشین می شود.

نظر شما چیست؟