اخبار لوازم خانگی

مواجهه با سوژه های خُرد باید به سرشاخه های اصلی قاچاق منتهی شود

ال کا ایران : دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: باید در حوزه قاچاق مواجهه با سوژه های خُرد به نحوی پیش رود که به سرشاخه های اصلی منتهی شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی اکبر پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان تهران در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ملارد که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، با اشاره به این نکته که کالای قاچاق به عنوان اصلی ترین مولفه در زمین گیر کردن اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، اظهار داشت:تمامی دستگاه ها ونهادهای فعال در شهرستان ها باید مقابله و مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت اصلی خود قرار دهند.
وی افزود: ورود، انتقال و توزیع به عنوان سه حلقه اصلی قاچاق محسوب می شوند که برای مقابله و مهار و کنترل این آفت باید جدی و قاطعانه ورود کرد.
پور احمد نژاد گفت: علیرغم جدیتی که بر آن تأکید داریم، نظر ما بر این امر استوار است که باید اولویت گذاری ها در عرصه برخورد و مقابله بر بخش های کلان متمرکز شود.
وی افزود: در برخی موارد مشاهده شده که وقت و انرژی بسیاری در عرصه مقابله و مبارزه با کالای قاچاق صرف می شود اما خروجی آن شامل موارد خُرد و ناچیزی است که باید این تلاش و عزم و اراده جدی به حوزه هایی کلان تر و وسیع تر سوق پیدا کند و باید مواجهه با سوژه های خُرد به نحوی پیش رود که به سرشاخه های اصلی منتهی شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزِ استان تهران عنوان کرد:در عرصه توزیع، نقش آفرینی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف بسیار حائز اهمیت است و نظارت در این بخش را برعهده مجموعه های اشاره شده، گذاشته ایم.
پور احمد نژاد عنوان کرد: تبدیل برخی اماکن به انبار های غیرمجاز (به دلیل فقراقتصادی) و صدور شناسنامه مربوطه مبنی بر غیر مجاز بودن آن از ضرویاتی است که باید در بخش مقابله و مبارزه با کالای قاچاق در این شهرستان مورد توجه باشد.
وی افزود: با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، استان تهران به عنوان محدوده ای موفق در مبارزه و مقابله با قاچاق کالا در کشور مطرح است و اهمیت این امر در شرایطی که استان مذکور در حوزه باز توزیع کالای قاچاق به عنوان مبدأ در نظر گرفته می شود، بیش از پیش قابل درک خواهد بود.
وی افزود:برخی گمان می کنند تحمیل فشار و تشدید مبارزه باعث افزایش کالای قاچاق می شود، اما بررسی ها و ارزیابی  های انجام شده موید این واقعیت است که 99 درصد از کالاهای قاچاق مشمول اقلام مجاز می شود.
پور احمد نژاد در خاتمه در خصوص جایگاه و نقش شهرستان ملارد در حوزه مقابله و مبارزه با کالای قاچاق یادآور شد:منطقه مذکور از شهرستان های موفق در این عرصه به شمار می رود که امیدواریم با همگرایی هر چه بیشتر، شاهد حصول توفیقات فزاینده تری در این حوزه حساس و خطیر باشیم.

نظر شما چیست؟