اخبار لوازم خانگی

“قاچاق” یک‌سوم اقتصاد کشور را درگیر کرده است

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک‌سوم اقتصاد کشور درگیر قاچاق است گفت: ۹۰ درصد کالای قاچاق وارد شده به کشور در اقتصاد کشور آوار می‌شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۳ آذر در مخالفت با تقاضای رد تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، با اشاره به اینکه امروز قاچاق یک سوم اقتصاد کشور را درگیر خود کرده است، گفت: این موضوع باید جزو اولویت‌های مجلس قرار می‌داشت.

به گزارش  فارس، وی در پاسخ به یکی از محورهای مخالفت با تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا که در آن عنوان شده بود تحقیق و تفحص نه نسبت به امور بلکه نسبت به دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قانون تصریح دارد که تحقیق و تفحص نسبت به امور صورت می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه گفت: در سال‌های اخیر از میزان ۷۰ میلیارد دلار واردات به کشور ۲۲ میلیارد آن قاچاق بوده است و اگر سال گذشته به ۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است، به آن علت است که به واسطه تحریم‌ها پول مملکت کاهش یافت.

وی افزود: هدف ما از تحقیق و تفحص این است که در فضای پس از تحریم اگر پولی آزاد شد، صرف قاچاق کالا نشود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز ۹۰ درصد کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، به روی اقتصاد کشور آوار می‌شود که این معضل بزرگی است.

این نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف با ذکر این نکته که هنوز ۶۰ درصد اسکله‌های کشور غیرمجاز هستند، به رد تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی با اختلاف یک رأی اشاره کرد و از نمایندگان خواست به رد تقاضا رأی ندهند تا اقدام سازنده‌ای از سوی مجلس جهت نظارت بر قاچاق کالا صورت گیرد.

نظر شما چیست؟