اخبار لوازم خانگی

ممنوعیت واردات عامل اصلی قاچاق / ناتوانی پرداخت علت حجم پایین معاملات تجاری

ال کا ایران : رئیس اتحادیه لوازم دندانپزشکی با انتقاد از به هنگام نبودن صدور مجوزهای واردات لوازم دندانپزشکی، گفت: ناتوانی در پرداخت و انتقال وجوه خرید، علت قطع همکاری برخی تولیدکنندگان خارجی است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا لیلازمهرآبادی، در ارتباط با وضعیت تولیدکنندگان لوازم دندانپزشکی، اظهار کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم دندانپزشکی همچون اکثر تولیدکنندگان همچنان در رکود به سر می‌برند.

رئیس اتحادیه لوازم دندانپزشکی، افزود: اتحادیه تجهیزات و مواد دندانپزشکی اگر بخواهد کالایی را به کشور وارد کند، باید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوزهای لازم را کسب کند اما اگر این مجوز برای واردات کالاهای دندانپزشکی صادر نشود به اجبار عرضه کنندگان به استفاده از کالاهای قاچاق روی می آورند.

وی با گلایه از مسئولان ذی ربط، یادآور شد: با صادر نشدن به موقع مجوز، عرضه کنندگان برای از دست ندادن مشتری خود مجبور به تهیه این محصولات از بازار کالای قاچاق می‌شوند. 

مهرآبادی در واکنش به اظهارات فروشندگان این صنف مبنی بر این که 40درصد محصولات موجود در بازار قاچاق است، گفت: با توجه به این موضوع که درهای واردات رسمی این کالاها تقریبا بسته است وجود کالای قاچاق امری طبیعی بوده و در صورتی می‌توان با قاچاق این کالا مبارزه کرد که واردات به صورت کنترل شده و قانونی انجام گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم دندانپزشکی اظهار کرد: اتحادیه بارها در ارتباط با افزایش نرخ مالیات و جلوگیری از واردات محصولات دندانپزشکی به صورت قانونی اعتراض کرده اما مسئولان بیشتر به فکر جمع آوری کالاهای قاچاق از بازار هستند و اتحادیه را به جریمه و امحاء این کالاهای قاچاق کشف شده تشویق می‌کنند.

وی در ارتباط با حجم پایین مبادلات شرکت‌های تولید کننده خارجی با ایران، اظهار کرد: علت این حجم پایین، ناتوانی و مشکل خریداران داخلی در پرداخت حواله‌های بانکی و پرداخت مبالغ درخواستی این شرکت‌ها است البته که تولیدکننده‌های کشور در حال حاضر بازار داخلی را تامین کرده و در بخش‌هایی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

به گزارش میزان، مهرآبادی در انتها تصریح کرد: بازار فروش لوازم دندانپزشکی با توجه به محدود بودن دندانپزشکی‌ها، بازار رقابتی بوده و اکثر دندانپزشکان با شرایط بازار آشنا بوده و اگر جنسی گرانتر از حد معمول خود فروخته شود از عرضه کننده دیگری این لوازم را تهیه می‌کنند.

نظر شما چیست؟