اخبار لوازم خانگی

تشکیل کمیسیون صادرات در خصوص توسعه بازار و افزایش فروش در صنعت لوازم خانگی

صبح امروز درحالی که زمستان زودتر از موعد مقرر پا به تهران گذاشت و به واسطه بارش برف، بسیاری از نقاط زمین را سفید پوش کرد، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران با حضور وزیر صنعت و همچنین دبیر کل صنایع لوازم خانگی ایران افتتاح گردید.

admin | 7 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صبح امروز درحالی که زمستان زودتر از موعد مقرر پا به تهران گذاشت و به واسطه بارش برف، بسیاری از نقاط زمین را سفید پوش کرد، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران با حضور وزیر صنعت و همچنین دبیر کل صنایع لوازم خانگی ایران افتتاح گردید.

دکتر حبیب الله انصاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «ال کا ایران» با اشاره به شعار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران، اعلام کرد : “لوازم خانگی ایرانی را خوب بشناسیم به واقع بر گرفته از یک فرهنگ و ایدئولوژی حمایت از تولیدات داخلی می باشد که بر اساس آن خریدار می بایست کالای مد نظر خود را شناخته و پس از بررسی کیفی و کمی محصول، اقدام به خرید کالا نماید.

وی ادامه داد : در راستای توسعه بازار و کمک به جاری کردن فرهنگی با رسالت خرید کالای ایرانی، پا به عرصه ی نمایشگاه گذاشته ایم چنانکه می بینیم به واسطه ی حضور برندهای مختلف لوازم خانگی داخلی و نیز تنوع محصولات، دیگر نیازی به واردات کالاهای خارجی نخواهیم داشت.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به تاثیرات صنعت لوازم خانگی بر رونق دیگر صنایع کشور افزود : صنعت لوازم خانگی ایران بدون شک برای صنایع مهمی نظیر مس،فولاد و همچنین پتروشیمی ارزش افزوده به همراه خواهد داشت که این مساله اهمیت حوزه لوازم خانگی را بیشتر نماینگر می کند، چنانکه شاهد آن هستیم که جزء 11 رشته ی شتاب دهنده اقتصاد کشور محسوب می شود.

دکتر انصاری توسعه بازار صادراتی را استراتژی وزارت صنعت و انجمن صنایع لوازم خانگی ایران دانست و بیان داشت : با توجه به امکانات ایجاد شده و نیز تاکید وزیر محترم صنعت، نگاه صادراتی در برنامه های آتی صنعت لوازم خانگی ایران وجود خواهد داشت و این نگاه به عنوان یک اصل در تولید، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد : در این خصوص و موانع موجود در حوزه صادرات، کمیسیونی در انجمن صنایع لوازم خانگی با نام کمیسیون صادرات تشکیل شده است که با جدیت تمام به بررسی بازارهای هدف و همچنین شناخت رغبا، به این موضوع پرداخته می شود.

دکتر انصاری دو محور اصلی قیمت و کیفیت را از موضوعات پر اهمیت تولیدات داخلی دانست و بیان کرد : تلاش ما در این دو محور بسیار مهم معطوف است اما باید قبول کرد که رسیدن به جایگاه ایده آل در این دو حوزه و به دنبال آن پیروی از سیاست های دولت در خصوص توسعه این صنعت، نیازمند نقدینگی، تسهیلات حمایتی،پیگیری موضوع مبارزه با کالای قاچاق و البته موضوع مالیات می باشد.

ایشان در پایان با اشاره به اینکه افغانستان و عراق جزو بازارهای صادراتی خوب ایران محسوب می شود، افزود : ما به دنبال چند بازار محدود نبوده و نیستیم و بر همین اساس بازارهای هدف مختلفی شناسایی شده که البته  برنامه ریزی های مناسبی نیز در خصوصرسیدن به آن صورت گرفته است.

نظر شما چیست؟