اخبار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران: کسادی بازار بهانه است؛ کیفیت را بالا ببرید

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: برخی کارخانه ها به جای اعتراف بر بی کیفیتی کالای خود، بازار کساد را بهانه می کنند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طهان پور با اشاره به اینکه تولیدات داخلی در سال های گذشته کیفیت مطلوب تری پیدا کرده است افزود: در بسیاری از بخش های تولید لوازم خانگی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته ایم. در چنین شرایطی تنها اتفاقی که رخ  می دهد این است که مردم کالاهای خوب و با کیفیت را خریداری می کنند و  کالاهایی که کیفیت خوبی ندارند فروخته نخواهند شد و تولیدات آن ها از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد:کارخانه ها نمی گویند که کالای ما کیفیت ندارد بلکه مدعی اند بازار کساد است. اما در واقعیت مردم آنچه نیاز دارند را خریداری می کنند.

این مقام ارشد اتحادیه لوازم خانگی تهران با تاکید بر اینکه بازار کاذب واسطه ای یا به اصطلاح ” دلالی”  تمام شده، تصریح کرد: برخی کارخانجات جدید مانند فروشگاه هایی هستند که هر روز در گوشه و کنار شهر اضافه می شوند. بعضی از آنها اجاره ای هستند و از عهده مخارج برنمی آیند و مجبورند تقلب هم بکنند.اما در برخی دیگر که هزینه ای ندارند، پیشرفت و فروش خوبی هم دیده می شود.

وی در خصوص تمایل مردم به خرید کالاهای خارجی اظهار داشت:من از جانب مردم نمی توانم صحبت کنم.بسیاری از مردم علاقه مند هستند کالای خارجی استفاده کنند و دلایل خودشان را دارند اما مساله استفاده از کالای خارجی دلیلی بر بی کیفیتی کالای ایرانی نیست.

به گفته وی این تفکر که مردم در حال حاضر کالای خارجی خریداری می کنند و تمایل به خرید کالای ایرانی ندارند اشتباه است.

طهان پور ادامه داد:با توجه به اینکه هنوز در زمینه صادرات لوازم خانگی اقدام مثبتی نشده است بنابراین بیشتر کالاهای تولید شده در ایران در داخل مشتری داشته و مصرف می شوند و این نشان می دهد مردم جنس ایرانی را می شناسند و با مطالعه و بررسی میزان کیفیت کالای ایرانی نسبت به خریداری آن اقدام می کنند. مردم در خرید کالا دقت بیشتری به خرج می دهند و هر کالایی را خریداری نمی کنند. البته خرید کالا  به صورت اینترنتی و مجازی هم باعث شده تا فروشندگان بگویند بازار کساد است و کسی کالای ایرانی خریداری نمی کند.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی مصرف ایرانیان، تغییر الگوی مصرفی لوازم خانگی  را وظیفه مردم و تولیدکنندگان دانست و اذعان داشت:به طور مثال فروشنده چندین مدل کالا به خریدار معرفی می کند اما خریدار در نهایت کالایی را که می خواهد از فروشنده در خواست می کند.

وی افزود: کیفیت کالا در خرید آن بسیار موثر است و البته شاید دلیل انکه برخی از مردم کالای ایرانی مصرف نمی کنند عرضه برخی کالاهای بی کیفیت است.زمانی که کیفیت این کالاها پس از خرید نامطلوب دیده می شود مردم هم از خرید کالاهایی که نام ایرانی دارند سرباز می زنند و در واقع در حالی که از یک نمونه کالا موارد با کیفیت هم موجود است اما تولیدکنندگان با کیفیت قربانی عده ای تولیدکننده بی تعهد می شوند.

طهان پور با اشاره به اینکه کالاهای بی کیفیت ایرانی به دلیل عدم توانایی در رقابت خود به خود از بازار جمع آوری می شوند تصریح کرد:در حال حاضر کارخانه هایی توانایی رقابت در این زمینه را دارند که کالای با کیفیت با خدمات مناسب و قیمت خوب تولید کنند.

به گزارش عصر اقتصاد، در انتها وی افزود مردم با زحمت پول به دست می آورند و توقع دارند توقع دارند کالایی که خریداری می کنند حداقل برای 10 سال دوام داشته باشد در نتیجه جمع آوری کالای بی کیفت از بازار باید رخ دهد.

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • ناشناس | 08 مهر 1402 در 7:12 ق.ظ

    کیفیت اجناس باید بالابرود کیفیت وسایل موردنیاز خوراکی خیلی پایین وضعیف. وسایل مورد نیاز مردم. ضعیف