اخبار لوازم خانگی

عدم وجود چرخ خياطى قاچاق دركشور/ بيمه و ماليات بزرگترين مشكل واحدهاى صنفى

رئيس اتحادیه تعمیر کاران و فروشندگان چرخ های خیاطی و بافندگی با بيان اين كه تعرفه واردات حوزه چرخ خياطى بسيار مناسب بوده گفت: در وضعيت فعلى هيچگونه قاچاقى وجود ندارد و تمامى واردات به صورت رسمى و با برگ سبز وارد كشور مى شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جعفر رحمانی پور قهرود در گفت و گو با ميزان اظهار كرد:در حال حاضر ركود بر بخش هاى مختلف صنف چرخ خياطى حاكم شده و با توجه به هزينه هاى بالاى توليد اكثر توليد كنندگان با مشكل روبه رو هستند.
 
وى افزود: متاسفانه با توجه به صنعتى بودن توليد چرخ خياطى و پوشش يك سوم از توليدى هاى كشور توسط اتحادیه تعمیر کاران و فروشندگان چرخ های خیاطی و بافندگی پوشش داده مى شود در حال حاضر وضعيت مناسبى براى توليد كنندگان وجود ندارد.
 
رحمانى ادامه داد: انتظار تمامى اتحاديه هاى كشور حمايت همه جانبه از توليدكنندگان ايران بوده و اگر حمايت مناسبى از توليدكنندگان در كشور انجام گيرد بسيار مى تواند بر خروج از ركود اقتصاد كشور تاثير گذار باشد.
 
رئيس اتحادیه تعمیر کاران و فروشندگان چرخ های خیاطی و بافندگی با اشاره به اصلى ترين مشكلات توليد كنندگان در كشور گفت: در وضعيت فعلى اقتصاد كشور بزرگترين مشكل براى توليد كنندگان مربوط به دو بخش بيمه و ماليات بوده كه با توجه بيشتر مسئولين ذى ربط به اين بخش ها مى توانند بيشتر مشكلات توليدكنندگان كشور را حل كنند.
 
وى اظهار كرد: در حال حاضر بيشتر توليد كنندگان به علت بالا بودن نرخ بيمه حاضر به استخدام كارگر براى واحدهاى توليدى خود نبوده و اگر دولت سطح بيمه توليدكنندگان را پايين تر بياورد هزينه هاى توليد بسيار پايين آمده لذا مى تواند با اتخاذ سياست هايى مانند كاهش ماليات و حق بيمه توليد حداكثرى را به واحدهاى صنفى باز گرداند.
 
رحمانى در ادامه گفت: در وضعيت فعلى بازار  چرخ خياطى بيش از سه هزار نوع مختلف دارند كه برخى از اين مدل ها قادر به چرخ كردن و دوختن روزانه سه هزار شلوار بوده كه با فعال نمودن توليدى هاى كوچك و حتى كارگاه هاى راه پله اى مجاز مى توان توليدات داخلى و با كيفيت را براى جلوگيرى از واردات لباس به بازار عرضه كنيم.
 
رئيس اتحادیه تعمیر کاران و فروشندگان چرخ های خیاطی و بافندگی در ارتباط با واردات و صادرات چرخ خياطى افزود: در اين بين كشور مشكلى از لحاظ واردات چرخ خياطى  نداشته و در بخش صادرات توليدات داخلى فقط يك شركت وجود دارد كه به صادرات اين محصول پرداخته و به كشورهاى حوزه خليج فارس و آلمان محصولات خود را صادر مى كند.
 
رحمانى در انتها تصريح كرد: تعرفه هاى واردات ماشين هاى صنعتى حدود ٤درصد بوده و اگر اين تعرفه به اين صورت بماند به نظر شاهد هيچ گونه قاچاقى نخواهيم بود.
 

نظر شما چیست؟